نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: قصه‌هاي قرآن : داستان آدم و حوا

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. Top | #6

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    71
    نوشته
    13,522
    صلوات
    3210
    دلنوشته
    11
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    9,152
    مورد تشکر
    7,960 در 2,265
    وبلاگ
    7
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض پاسخ : آدم و حوا

    شيطان، آن‌قدر به وسوسه خود ادامه داد كه سرانجام سست شد و هيچ نگفت. گويى اخطار پروردگار بزرگ خود را فراموش كرده بود. براى شيطان كه آماده فريب دادن او بود، همين سكوت كافى بود. پس بى‌درنگ از ميوه آن گياه چيد و او ابتدا به حوا و سپس به آدم داد ...

    آدم و حوا، سخت دل‌نگران بودند. اما كنج‌كاوى برانگيخته شده آنان و سوگندهاى مكرر شيطان و هم‌چنين پاكى فطرت آن‌ها، باعث شد كه فريب او را بخورند و سرانجام؛ نخست حوا و سپس آدم، ميوه گياه ممنوع را به دهان بردند ...

    به محض اين‌كه شيطان يقين كرد آنان ميوه را خورده‌اند، صداى قهقهه شادمانه و چندش‌آورش در فضا پيچيده و فرياد برآورد:
    اى آدم، وجود تو باعث شد كه من از مقام قرب الهى رانده شوم.

    ديدى كه چگونه انتقام خود را گرفتم و تو را از بهشت محروم كردم؟ با اين همه، بدان كه با تو و فرزندان تو، بر روى زمين بيش‌تر كار خواهم داشت و خواهى ديد كه از وسوسه و اغواى هيچ يك از آنان رو بر نخواهم تافت.


    يك‌باره، تمام جامه‌هايى كه بر تن آدم و حوا بود و بدن آنان را پوشيده مى‌داشت فرو ريخت. آنان خود را عريان ديدند و به ناچار و با شتاب، تن خود را با برگ درختان بهشت پوشاندند. خداوند فرمود:

    اى آدم و حوا، آيا به شما نگفتم كه به اين درخت نزديك نشويد؟ آيا نگفتم كه شيطان دشمن آشكار شماست؟

    آنان، پشيمان و اندوهگين، رو به درگاه خدا بردند و گفتند:

    پروردگارا، ما به خود ستم كرديم. اگر ما را نبخشايى و بر ما رحمت نياورى، از زيان‌كاران خواهيم بود.

    خداوند توبه آنان را پذيرفت و بر آنان رحم كرد در عين حال، زمين را مسكن آنان قرار داد و از اين رو، به آنان فرمود:

    اينك فرود آييد؛ برخى دشمن برخى ديگر. شما را در زمين، تا هنگامى معين، قرارگاه و برخوردارى خواهد بود.

    پس آن‌گاه طوفانى برخاست: همه جا تاريك شد و صداهاى مهيب در همه جا طنين افكند. لحظاتى بعد، آدم و حوا، هر يك خود را در بيابانى خشك و بى آب، در زير آفتابى سوزان يافت.

    آنان دانستند كه ديگر رفاه و نعيم بهشت به پايان آمده است و از آن پس در جايى زندگى خواهند كرد كه هر چيز و هر كردار، در آن از دوگانگى كفر و ايمان، هدايت و گم‌راهى و مسئووليت و اختيار تهى نيست.

    هر كس در هر كردار و هر حركت و هر انتخاب، اگر در سوى خدا قرار گرفت، رسته است و اگر از ياد و رضاى خدا اعراض كرد و رو گرداند، به شيطان وابسته است. آدمى در انتخاب راه خويش مختار ولى بايد بداند كه در همان حال مسئول است.



    امضاء


  2. تشكرها 2

    طباطبايي (10-10-2009)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi