2- تباكى
تباكى به معناى آن است كه انسان به خود حالت گريه بگيرد،چرا كه گاه ممكن است برخى از علاقمندان به سبب پاره اى از شرايط،اشك از چشمانشان جارى نشود،ولى اين نبايد سبب عدم شركت در محافل و مجالس حسينى گردد،چرا كه در اين صورت مى توان با تباكى و حالت غم و اندوه و گريه به خود گرفتن،به خيل عزاداران پيوست و از پاداش معنوى آن نيز برخودار شد،در اين كار نيز نشانه ظلم ستيزى و مبارزه با ظالمان است چرا كه هدف امام حسين (عليه السلام) چيزى جز اين نبود. روايت فضيلت تباكى نيز پيش از اين گذشت.





نقل قول
