صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13

موضوع: ♣♣♣ ازدواج حضرت زهرا(ع) الگوی جوان امروز ♣♣♣

  1. Top | #11

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    عامل تأثير گذار ديگر در تحکيم خانواده، توجه زن به مسئله حجاب و عفاف است. در پرتو رعايت حجاب و التزام به حيا و عفاف است که شخصيت انساني زن، حفظ و زمينه هاي رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم مي شود. در پرتو حجاب، پيوند ها و علايق زندگي استحکام و دوام مي يابد و امنيت و آرامش روحي و رواني به وجود مي آيد.


    اعتقاد حضرت زهرا(ع) در باب حجاب و تحفظ از بيگانه، داراي عظيمي وصف ناشدني است.

    در همين زمينه نقل کرده اند: مردي نابينا از حضرت فاطمه (ع) اجاره خواست که به خانه او وارد شود و زهرا (ع) خود را پوشانيد. رسول خدا (ص) پرسيدند: چرا از او حجاب کردي؟ حضرت زهرا عرض کد: اگر او مرا نمي بيند، من که او را مي بينم و همچنين اين مرد نا بينا مي تواند بو را استشمام کند.» (مجلسي، 1404ق، ج43، ص91).


    از ابعاد محبت و مودت ميان زن و شوهر، همکاري و مساعدت متقابل آنها براي گذراندن امور زندگي و فروعات آن است.


    در زندگي مشترک علي (ع) و فاطمه (ع)، تدبير کارهاي منزل بر عهده زهرا (ع) و تدبير امور بيرون منزل بر دوش علي (ع) بود. امام باقر فرمودند:
    «حضرت زهرا (ع) کارهاي منزل را با علي(ع) اين گونه تقسيم مي کردند که خمير کردن آرد، پختن نان و جارو زدن خانه بر عهده فاطمه (ع) باشد و جمع آوري هيزم و تهيه مواد غذايي اوليه را علي (ع) انجام مي دهد.» (دشتي،1375، ص168)




    امضاء


  2. تشكرها 2



  3. آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست موضوعات تصادفی این انجمن

     

  4. Top | #12

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    يکي از عوامل موفقيت در زندگي زوجين، صبر و بردباري است که آنها را در معبر عبور از سختي ها ياري مي دهد. در هر خانواده اي که صبر وجود نداشته باشد، بناي محبت و استحکام نيز دچار آفت مي شود.

    روزي رسول خدا (ص)، به خانه دخترش وارد شد و حضرت زهرا (ع) را ديد در حالي که لباسش بسيار نامناسب بود؛ از يک طرف، مشغول آرد کردن و تهيه نان بود و از طرفي به فرزندش شير مي داد. پيامبر (ص) با چشمان پر از اشک به ايشان فرمودند: «دخترم اين گونه تلخي ها در دنيا براي رسيدن به پاداش اخروي است؛ پس صبر از از دست نده.» زهرا (ع) در پاسخ پدر گفتند: «خدا را حمد مي کنم در برابر نعمت هايش و شکر مي کنم در برابر نعمت هايش.»(ابن شهر آشوب، 1379، ج3، ص343)
    سادگي و قناعت، از جمله عواملي است که تأثير بسزايي در ازدواج و پايداري خانواده دارد. افرادي که فقط به دنبال تشريفات و دنيا گرايي باشند نمي توانند به اهداف والايي در زندگي دست يابند؛ چون اين عوامل، موانعي است بر سر راه رشد و ترقي معنوي و کمال انساني.

    سلمان فارسي مي گويد: روزي حضرت زهرا (ع) را ديدم که چادري ساده بر سر داشت. با تعجب عرض کردم: عجبا! دختران پادشاهان بر کرسي هاي طلايي مي نشينند و پارچه هاي اشرافي به تن مي کنند، اما دختر رسول خدا (ص)، نه چادر گران قيمت بر سر دارد، نه لباس فاخر، حضرت زهرا (ع) فرمودند: «اي سلمان! خداوند، لباس هاي زينتي و تخت هاي طلايي را براي ما در روز قيامت ذخيره کرده است.»(مجلسي، 1404ق،ج8،ص303)




    امضاء


  5. تشكر

    شهاب منتظر (31-08-2013)

  6. Top | #13

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    نتيجه

    دين اسلام، ازدواج و تشکيل خانواده را منشأ آرامش و آسايش مي داند و امروزه با توجه به حاکميت زندگي مدرن، ضرورت آسان کردن اين سنت الهي در بين جوانان احساس مي شود. تأملي ژرف بر سيره معصومان(ع)، نمونه هايي از ازدواج شايسته را نشان مي دهد. اين نوشتار بر آن بود تا حد مقدور، خطوط اساسي و راه گشاي معرفت ازدواج مطلوب را براي صاحبان تأمل، ترسيم نمايد. زوج هاي جوان با تأسي و پيروي از زندگي اين بزرگواران مي توانند ازدواج پر از شور و عشق داشته باشند.


    بدون ترديد، وجود مقدس حضرت زهرا(ع)، سيره، رفتار و گفتار آن گرامي براي تمام زنان و جوانان امروزي مايه مباهات و اسوه کامل مي باشد و مجموعه اي سالم و کامل از تجسم همه خوبي ها و زيبايي هاست. از اين رو، در اين مقاله، بخش هايي از سيره و سخن آن بزرگوار که قابليت الگو برداري و درس آموزي دارد تقديم گرديد، به اميد آنکه بتوانيم در عصري که از هر سو دشمنان اسلام، ايمان و ارزش هاي اصيل جوانان را هدف گرفته اند، افکار و رفتارهاي خود را با آن حضرت هماهنگ نماييم.





    امضاء


  7. تشكر

    شهاب منتظر (31-08-2013)

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi