صفحه 13 از 18 نخستنخست ... 391011121314151617 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 121 تا 130 , از مجموع 179

موضوع: زخمه های قلم{1}۩`✾` ۩ دل نوشته ها , از عاشورا تا اربعین ۩`✾` ۩

  1. Top | #121

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض




    این روزها پر از تب مولا کجایی‌ام

    اما هنوز کوفه‌ای از بی وفایی‌ام

    ای زخمی از دوروئی من! دوست دارمت

    در گیر و دار تیرگی و روشنایی‌ام

    گم کرده ام مسیر تو را در غبار شهر

    اما اسیر توست دل روستایی‌ام

    گفتند کربلای زمینی… نیامدم

    حالا که راه بسته شده من هوایی‌ام

    این بار چندم است که تا مرز آمدم

    آه از شکسته بالی و بی دست و پایی‌ام…

    پلکم که گرم می‌شود از خواب می‌پرم

    با سرفه های همسفر شیمیایی‌ام

    آورده‌ام بضاعت مزجاه قوم را

    انگشتر “عزیز”م و تسبیح دایی‌ام

    آورده‌ام پناه به شش گوشه ی غمت

    برگشته‌ام به اصلیت نینوایی‌ام

    دستت همیشه روی سر ما پیاده‌ هاست

    این اربعین به لطف خدا کربلایی‌ام

    شعر از سرم پرید… دلم پیش موکب است

    این بار چندم است که یخ کرد چایی‌ام










    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************








  2. آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست موضوعات تصادفی این انجمن

     

  3. Top | #122

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,677
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,374
    مورد تشکر
    14,509 در 4,741
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض








    دیده خونبار دارد آسمان کربلا


    هست تا در انتظار کاروان کربلا


    روز و شب در انتظار مقدمِ آلِ علی ست


    تشنه کامی ها به دشتِ بیکران کربلا





    امضاء



  4. Top | #123

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 2009
    شماره عضویت
    9367
    نوشته
    17,207
    صلوات
    542
    دلنوشته
    5
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
    تشکر
    12,723
    مورد تشکر
    14,526 در 5,425
    وبلاگ
    4
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    مخواه شاکله ی این غزل، قوی باشد

    از ابتدا غرض این بود مثنوی باشد

    ببخش اگر کمی از حیث وزن کم دارد

    نشد شبیه غزل های منزوی باشد

    نه مثل نغمه‌ی حافظ، نه چون کلام کلیم

    قرار نیست که این نفخه عیسوی باشد

    به پای خمسه‌ی من هیچ پنجه‌ای نرسد

    اگر چه نظم نظامی گنجوی باشد

    زمام شمس – علی ما نُقِل – به دست شماست

    چه جای صحبتی از عشق مولوی باشد

    غلام محتشم و خاک پای حِمیری ام

    و هر که شاعر دربار مهدوی باشد

    زیارت حرمت از سرم زیاد؛ قبول

    مرا فقط برسان مرز خسروی... باشد؟

    محمد جواد پرچمی


    امضاء
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند





  5. Top | #124

    عنوان کاربر
    مدیر بخش علوم پزشکی
    تاریخ عضویت
    December 2012
    شماره عضویت
    4618
    نوشته
    18,121
    صلوات
    114
    دلنوشته
    2
    سلامتی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف
    تشکر
    9,200
    مورد تشکر
    7,963 در 2,503
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    همه رفتند و دل بی سر و پا جا مانده
    از هوای حرم کرب و بلا جا مانده

    به گمانم که میان همه زائر های

    فقط امضای برات دل ما جا مانده

    یک به یک می رسد از هر طرفی نامه دوست

    که حلالم بکن ای از همه جا مانده

    صرف کردند همه فعل خداحافظی و

    یک نفر هست ز جمع رفقا جا مانده

    اربعین، پای پیاده، حرم حضرت عشق

    حسرتش بر دل تنهای گدا جا مانده

    قصه این است که من لایق آقا نشدم

    از همین است که این من ز شما جا مانده

    نام ما را بنویسید کف صحن حسین

    بنویسید که یک بی سر و پا جا مانده ...





    امضاء



  6. Top | #125

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض






    روزی سه وعده جای غذا غبطه می‌خورم
    هرشب به حال اهل بکا غبطه می‌خورم


    من از دعای مادر خود سینه زن شدم
    بر مادرم به وقت دعا غبطه می‌خورم



    فرق است میان غبطه و بخل و حسد عزیز
    پلکم همیشه تر شده تا غبطه می‌خورم



    با روضه خوان مجلستان گریه می‌کنم
    بر ذاکران و سوز صدا غبطه میخورم



    ای پیر غلام‌های حسینیه‌های عشق
    هر دم به موی و روی شما غبطه می‌خورم


    بر چایی ریز روضه‌تان وقت ریختن
    بر استکان به قصد شفا غبطه می‌خورم



    با یاد چای تلخ نجف چای روضه را
    من با نبات و قند نه, با غبطه می‌خورم



    آنها فدا شدند که ما زندگی کنیم
    من بر رشادت شهدا، غبطه می‌خورم



    حتی به درد کشته شدن هم نمی‌خورم
    بر گوسفند نذر عزا، غبطه می‌خورم



    من روز و شب به کرببلا فکر می‌کنم
    یعنی همیشه و همه جا غبطه می‌خورم



    حال مجاورین حرم هم حکایتی است
    هر شب کنار فاصله‌ها غبطه می‌خورم



    دیدم پیاده‌های حرم پا برهنه‌اند
    بر زخم‌ها و تاول پا، غبطه می‌خورم



    دارد تمام می‌شود این ماه اشک و خون
    هر دم به ماه خون خدا غبطه می‌خورم



    این اربعین اگر نروم تا به کربلا
    بر زائران کرببلا غبطه می‌خورم

    شاعر: علی حسنوند






    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************







  7. Top | #126

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,677
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,374
    مورد تشکر
    14,509 در 4,741
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    ﺑﺎﺷﺪ ﺣﺴﯿﻦ ...ﮐﺮﺏ ﻭﺑﻼ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺑﻬﺎ ...
    ﺑﺪﻫﺎ ﺑﮕﻮ ﮐﻪ ﻋﻘﺪﻩ ی ﺩﻝ ﺑﺎ که ﻭﺍ کنند ...؟


    جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است
    زائر شدن، پیاده یقینا سعادت است


    ویزا، بلیط، کرب و بلا مال خوب هاست
    سهم چو من پیامک ((هستم به یادت)) است


    یک اربعیـــن غـــزل، به امیــــدِ عنایتـــی ...
    این بغضِ من اگر چه خودش هم عنایت است


    چیزی برای عَرضـــه ندارم مـــرا ببخش
    یعنی غزل، نشانه ی عرض ارادت است


    ما هیـــچ، ما گنـــاه... فقط جـــانِ مادرت
    امضا بکن که شاعرت اهل شهادت است


    باشد حسین (ع) کرب و بلا مال خوب ها
    یک مهر تربت از تو برایم کفایت است...



    امضاء



  8. Top | #127

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 2009
    شماره عضویت
    9367
    نوشته
    17,207
    صلوات
    542
    دلنوشته
    5
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
    تشکر
    12,723
    مورد تشکر
    14,526 در 5,425
    وبلاگ
    4
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    آنانکه خاک را به نظر "کیمیــــا" کنند
    از یمن تربت شه کرببــــــــــلا کنند

    آنانکه دیده اند ضریح حســــــین را
    آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند

    در حسرت زیارت تو عاشقان تو
    در روضه جای صحن وسرایت صفاکنند

    جامانده های قافله ی اربعین تو
    آقا دوای درد دل خود کجا کنند

    جا تنگ بوده است و یا ما اضافه ایم
    مردم به چشم طعنه نگاهی به ماکنند

    باشد حسین؛ کرببلا مال خوبها
    بدها، بگو که عقده دل با چه وا کنند

    ما هم دل شکسته به دست می رویم تا
    ما را غبار صحن و سرای رضا کنند






    امضاء
    سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
    پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
    در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند
    که با این درد اگر دربند درمانند درمانند






  9. Top | #128

    عنوان کاربر
    مدیر بخش علوم پزشکی
    تاریخ عضویت
    December 2012
    شماره عضویت
    4618
    نوشته
    18,121
    صلوات
    114
    دلنوشته
    2
    سلامتی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف
    تشکر
    9,200
    مورد تشکر
    7,963 در 2,503
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    زیارت اربعین کربلا ، برای شما ،‌
    روایت زیارت شما باما

    پیاده رفتن تا کربلا برای شما
    وصورتی پر اشک،آه و حسرتش باما

    شلوغی "حرم" اربعین برای شما
    دل و سه کنج اتاق, اوج خلوتش باما

    نماز عشق بالای "سر" ،‌برای شما
    و سجده های مکرر به تربتش با ما

    خوش آن دمی که بینم که گویدم ارباب:
    دلی شکته است اینجا روای "حاجتش" با ما






    امضاء


  10. Top | #129

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض





    زیارت اربعین کربلا ، برای شما ،‌
    روایت زیارت شما باما

    پیاده رفتن تا کربلا برای شما
    وصورتی پر اشک،آه و حسرتش باما

    شلوغی "حرم" اربعین برای شما
    دل و سه کنج اتاق, اوج خلوتش باما

    نماز عشق بالای "سر" ،‌برای شما
    و سجده های مکرر به تربتش با ما

    خوش آن دمی که بینم که گویدم ارباب:
    دلی شکته است اینجا روای "حاجتش" با ما

    "صلی الله علیک یا مولای یا اباعبدالله"



    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************







  11. Top | #130

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,677
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,374
    مورد تشکر
    14,509 در 4,741
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض









    دارم غریب و آشنا را می شمارم

    این خیل مشغول عزا را می شمارم






    هی خواب می بینم پیاده در طریقش
    درجاده دارم تیرها را می شمارم


    دل تنگ مشهد می شوم هرگاه در راه
    سربندهای یا رضا را می شمارم


    اما خدارا شکر با انگشت هایم
    جامانده های کربلا را می شمارم


    پس سعی خودرا می‌کنم موکب به موکب
    این مروه های با صفا را می شمارم


    باعقل نه، من با جنون بی شمارم
    این لشکر بی انتها را می شمارم


    تسبیح من این است در طیِّ طریقش
    هر صبح تاول های پا را می شمارم


    آن قدر نزدیکم به اوکه دانه دانه
    دارم نفس های خدا را می شمارم


    هم کربلا هم نوکری هم اشک هم عشق
    دارم فقط سود دعا را می شمارم







    امضاء

    امضاء



صفحه 13 از 18 نخستنخست ... 391011121314151617 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi