نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: امیرسرلشگرشهید محمد فراشاهي

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,596
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    446
    تعجیل در ظهور آقا امام زمان عج الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    adab امیرسرلشگرشهید محمد فراشاهي







    شهید سرلشكر محمد فراشاهي فرزند هاشم، در تاريخ، 1316/7/28 ، در خانواده‌اي مؤمن و با اصالت يزدي در شهر قم به دنيا آمد.


    پس از طي دوران طفوليت وارد دبستان شد و در سن 18 سالگي به «مدرسه نظام» رفت. پس از اخذ ديپلم متوسطه و گذراندن دروس مقدماتي نظامي به دانشكده افسري نيروي زميني رفت و سه سال بعد در رسته پياده با درجه ستوان دومي فارغ التحصيل شد.




    شهيد فراشاهي بعد از انقلاب اسلامي، پيرو فرمان امام خميني(ره) براي خاتمه دادن به شورش‌هاي كردستان و ايجاد نظم و آرامش در منطقه، داوطلبانه از مركز آموزش '۰۱' نيروي زميني ارتش در تهران به تيپ دوم لشكر ۲۸ پياده كردستان منتقل و به سمت فرماندهي گردان ۱۰۷ پياده منصوب شد. در آن زمان، كردستان بسيار ناامن و پرآشوب شده بود، گروهي زمزمه تجزيه‌طلبي و خودمختاري را سر داده و در منطقه تشنج و بحران ايجاد مي‌كردند .




    حمله منافقان به سقز در هفته پاياني مرداد ۱۳۵۸، روزبه‌روز افزايش مي‌يافت و پادگان در خطر سقوط قرار گرفت. براي تقويت پادگان سقز و پاك‌سازي شهر، نيروي كمكي از سنندج، همدان و شيراز اعزام شدند و گروه هاي ضدانقلاب نيز طرفداران خود را تحريك كردند تا با تجمع در پنج كيلومتري شهر، از ورود نيروهاي كمكي به سقز جلوگيري كنند.




    سرانجام در تاريخ، 1358/05/31 در حالي كه دشمن توان چيرگي بر تيپ تحت رهبري سرلشگر فراشاهی را نداشت دست به حيله‌اي منافق گونه زد و شهيد محمد فراشاهي راکه براي جلوگيري از بروز درگيري و ريخته‌شدن خون مردم بي‌گناه شهر، با دو نفر از معتمدين محل و چند تن از افراد تحت فرماندهي‌اش، بدون اسلحه و با پرچم سفيد به نشانه صلح و دوستي، به اردوگاه ضد انقلاب نزديك شد تا از آنها بخواهد كه از سر راه ستون اعزامي كنار رفته و درگيري را قطع كنند، در نهايت ناجوانمردي، با شلیک گلوله‌اي به قلبش و درحالیکه روزه دار بود، به شهادت رساند. پس از شهادت شهید فراشاهی، اوضاع منطقه بحراني‌تر شد، افسران و درجه‌داران بومي پادگان را ترك كردند و ترس و اضطراب، كارآيي افراد موجود را كاهش داده بود. عوامل ضدانقلاب با تمام نيرو به پادگان سقز حمله كردند و بسياري از نظاميان را به شهادت رساندند ولي با فداكاري پرسنل نظامي و پشتيباني خلبانان هوانيروز، مهاجمان موفق به تسخير پادگان نشدند.


    پس از چند روز پيكر شهيد محمد فراشاهي، به كرمانشاه و از آنجا به تهران انتقال يافت.



    در چهارم شهريور ۱۳۵۸، طي تشييع‌ باشكوهي با حضور قواي سه‌گانه زميني، دريايي، هوايي و فرماندهان ارتش، اقشار مختلف مردم و خانواده‌اش، تشييع و آيت‌الله سيدمحمود طالقاني در بهشت زهرا(س) بر پيكر وي نماز خواندند و پيكر پاك ايشان براي خاكسپاري به قم منتقل شد. همچنین امام خميني(ره) در مراسم تشييع پيكر شهيد محمد فراشاهي از مسجد امام‌حسن عسكري(ع) تا حرم حضرت معصومه(س) شركت كردند و در صحن حرم نماز اقامه كردند.



    پس از نماز، وقتي پيكر مطهر شهيد را بلند كردند، از پدر شهيد پرسيدند: 'كجا دفن مي‌كنيد؟' پدر شهيد پاسخ دادند 'در باغ بهشت'. امام فرمودند: ايشان اولين افسر شهيد ارتش است، در شيخان دفن كنيد. به فرمان امام راحل ، پيكر شهيد محمد فراشاهي در گلزار شهداي شيخان و در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه(س)، به خاك سپرده شد...
    امضاء



  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi