كشتى گرفتن على بن ابى طالب (عليه السلام ) در كودكى و جوانى
ابو طالب (عليه السلام ) ورزش كشتى را دوست داشت از اين رو پسران و پسر عموهاى خود را به گرد هم جمع مى كرد و به آنها مى گفت دو نفر دو نفر كشتى بگيريد
در آن وقت على (عليه السلام ) كودكى بود و كم تر از ده سال داشت ابو طالب مى ديد پسرش حضرت على (عليه السلام ) با هر كسى كشتى مى گيرد بر او پيروز مى شود
هنگامى كه منظره پيروز على (عليه السلام ) را مى ديد با احساسات پرشور مى گفت على (عليه السلام ) غالب شد جالب اينكه حضرت على (عليه السلام ) هنگامى كه بزرگ شد مانند زمان كودكى ورزش كشتى را دوست داشت .
با دليران و قهرمانان كشتى مى گرفت و بر آنها پيروز مى شد و هميشه برنده بود.
((مناقب آل ابى طالب ، ج 1، ص 9)).



نقل قول
