صفحه 18 از 18 نخستنخست ... 81415161718
نمایش نتایج: از شماره 171 تا 179 , از مجموع 179

موضوع: زخمه های قلم{1}۩`✾` ۩ دل نوشته ها , از عاشورا تا اربعین ۩`✾` ۩

  1. Top | #171

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض







    ای شام!
    ای پیچیده در حرارت عصیان!

    محکم‏تر بزن این تازیانه‏ های پی در پی را

    که فردا از جای تازیانه‏ ها، هزاران بهار جوانه خواهد زد.

    خرابه‏ هایت، آرامگاه ملائکه ‏یست

    که بر دیواره ‏های ویرانِ شرم سر می‏ کوبند

    می‏روی و کوچکی دنیا را به طالبانش وامی‏ گذاری.

    اندوهت را بر صورت خرابه می‏ پاشی

    و می‏گذری تا به لبخندی ابدی بپیوندی.






    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************








  2. آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست موضوعات تصادفی این انجمن

     

  3. Top | #172

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض







    اگرچه شعر برایت به سینه ام دارم
    برای تا تورسیدن چقدر کم دارم

    تو از وجود پُری... بی نهایتی... محضی
    منی که آمده ام رنگی از عدم دارم

    من از حوالی آن کوچه های بارانی است
    که در هوای شما باد در سرم دارم

    گدا شدم به در خانه تو آمده ام
    چقدر خوب که ارباب با کرم دارم

    نفس به سینه ام افتاده باز دلتنگم
    چقدر حسرت یک لحظه بازدم دارم

    «رواق منظر چشم من آشیانه توست»
    عجیب نیست که ایمان به پا قدم دارم

    دو دسته اشک گرفته است هیاتی در من
    میان شور غزلخوانی ام دو دم دارم

    امیر قافله عشق گفته است که من
    درون سینه عشاق هم حرم دارم







    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************







  4. Top | #173

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    November 2012
    شماره عضویت
    11038
    نوشته
    11,860
    صلوات
    1396
    دلنوشته
    5
    ادرکنا یا سیدالشهدا
    تشکر
    2,537
    مورد تشکر
    2,498 در 1,385
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    این روزها پر از تب مولا کجایی‌ام

    اما هنوز کوفه‌ای از بی وفایی‌ام

    ای زخمی از دوروئی من! دوست دارمت

    در گیر و دار تیرگی و روشنایی‌ام

    گم کرده ام مسیر تو را در غبار شهر

    اما اسیر توست دل روستایی‌ام

    گفتند کربلای زمینی… نیامدم

    حالا که راه بسته شده من هوایی‌ام

    این بار چندم است که تا مرز آمدم

    آه از شکسته بالی و بی دست و پایی‌ام…

    پلکم که گرم می‌شود از خواب می‌پرم

    با سرفه های همسفر شیمیایی‌ام

    آورده‌ام بضاعت مزجاه قوم را

    انگشتر “عزیز”م و تسبیح دایی‌ام

    آورده‌ام پناه به شش گوشه ی غمت

    برگشته‌ام به اصلیت نینوایی‌ام

    دستت همیشه روی سر ما پیاده‌ هاست

    این اربعین به لطف خدا کربلایی‌ام

    شعر از سرم پرید… دلم پیش موکب است

    این بار چندم است که یخ کرد چایی‌ام






    امضاء




  5. Top | #174

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2011
    شماره عضویت
    1771
    نوشته
    6,543
    صلوات
    3228
    دلنوشته
    5
    سلامی حضرت مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف
    تشکر
    5,026
    مورد تشکر
    4,131 در 1,885
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض







    يكى نو غنچه اى از باغ زهرا
    بجست از خواب نوشين بلبل آسا

    به افغان از مژه خوناب مى ريخت
    نه خونابه ، كه خون ناب مى ريخت

    بگفت : اى عمه بابايم كجا رفت ؟
    بد اين دم دربرم ، ديگر چرا رفت ؟

    مرا بگرفته بود اين دم در آغوش
    همى ماليد دستم بر سر و گوش

    بناگه گشت غايب از بر من
    ببين سوز دل و چشم تر من

    حجازى بانوان دل شكسته
    به گرداگرد آن كودك نشسته

    خرابه جايشان با آن ستمها
    بهانه ى طفلشان سربار غمها

    ز آه و ناله و از بانگ و افغان
    يزيد از خواب بر پا شد، هراسان

    بگفتا كاين فغان و ناله از كيست
    خروش و گريه و فرياد از چيست ؟

    بگفتش از نديمان كاى ستمگر
    بود اين ناله از آل پيمبر

    يكى كودك ز شاه سر بريده
    در اين ساعت پدر خواب ديده

    كنون خواهد پدر از عمه خويش
    و زين خواهش جگرها را كند ريش

    چو اين بشنيد آن مردود يزدان
    بگفتا چاره كار است آسان

    سر بابش بريد اين دم به سويش
    چو بيند سر بر آيد آرزويش

    همان طشت و همان سر، قوم گمراه
    بياورند نزد لشگر آه

    يكى سر پوش بد بر روى آن سر
    نقاب آسا به روى مهر انور

    به پيش روى كودك ، سر نهادند
    ز نو بر دل ، غم ديگر نهادند







    امضاء


  6. Top | #175

    عنوان کاربر
    مدير بخش
    تاریخ عضویت
    July 2014
    شماره عضویت
    6991
    نوشته
    15,193
    صلوات
    1600
    دلنوشته
    5
    تقدیم به رئیس جمهور شهید وهمراهان شهیدشان
    تشکر
    1,125
    مورد تشکر
    1,714 در 1,024
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض








    دیده خونبار دارد آسمان کربلا


    هست تا در انتظار کاروان کربلا


    روز و شب در انتظار مقدمِ آلِ علی ست


    تشنه کامی ها به دشتِ بیکران کربلا






    امضاء


    دلتنگم..

    برای دخترکی که رویا میبافت.. فارق از وضوح نبودن ها..
    سردی نبایدها.. سختی گسستن ها..





  7. Top | #176

    عنوان کاربر
    عضو كوشا
    تاریخ عضویت
    May 2026
    شماره عضویت
    18422
    نوشته
    158
    تشکر
    50
    مورد تشکر
    53 در 21
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    هرکى میاد پیشم میگه دارم میرم کربُبلا
    دارم میرم پیش آقا میرم بسوى نینوى

    میگه دارم میرم سفر دعا بکن مسافرم
    چیزى میخواى بهم بگو برات از انجا بیارم

    از هجر کربلات آقا دیگه دارم دق میکنم
    اگه بگذارى من بیام دلم رو عاشق میکنم

    حالا که دست روزگار بصورتم سیلى زده
    جواب زشتى منو آقا تو با بدى نده

    أمیرم أمیرم نبینم کربلاتُ من میمیرم

    از هجر کربلاىَ تو موهام داره سپید میشه
    دیگه داره از آمدن خسته ونا امید میشه

    بگو به من تا کى آقا در انتظارش بشینم
    تا کى دلم رو خوش کنم عکس حرم را ببینم

    ندیدن صحن وسرات بتَّر از این غم نمیشه
    ببر منو کرببلات چیزى ازت کم نمیشه

    نگاه بکن یه خسته دل داره التماس میکنه
    دلش هر لحظه هوَسَ حرم عباس میکنه

    تو رو قسم به کى بدم به مادرت یا به حسن
    تو رو بجون زینبت روى منو زمین نزن

    گره کار من فقط با دستاى تو وا میشه
    اگه شما بخواى آقا نصیبم کربلا میشه

    امیرم امیرم نبینم کربلاتُ من میمیرم

    اگه تو نخواى منو تو دنیا آواره میشم
    یه فقیر دور گرد بى کس وبى چاره میشم

    اما سخته از شما ارباب حسین جدا شدن
    از شما جدا شدن یعنى آقا پناه شدن

    أمیرم أمیرم نبینم کربلاتُ من میمیرم




    امضاء


  8. Top | #177

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    2403
    نوشته
    7,324
    صلوات
    80300
    دلنوشته
    56
    اللهم عجل لولیک الفرج
    تشکر
    45,247
    مورد تشکر
    29,877 در 7,895
    وبلاگ
    45
    دریافت
    16
    آپلود
    10

    پیش فرض





    کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمی شود
    مسیح اگر دوا دهد بی تو دوا نمی شود

    اگر جدائی اوفتد میان جسم و جان من
    قسم بجان تو دلم از تو جدا نمی شود

    گریه اگر کنم همی بهر تو گریه می کنم
    ورنه زدیده ام عبث اشک رها نمی شود

    گرد حرم دویده ام صفا و مروه دیده ام
    هیچ کجا برای من کرب و بلا نمی شود

    کسی که گشت گرد تو گرد گنه نمی رود
    پیرو خط کربلا اهل خطا نمی شود

    عمر گذشت، وانشد راه زیارتت به من
    حاجت این شکسته دل چرا روا نمی شود

    جز سر غرق خون تو که شد چراغ قافله
    رأس بریده بر کسی راهنما نمی شود

    ای بدن تو غرق خون وی سر و روت لاله گون
    با چه خضاب کرده ای خون که حنا نمی شود

    کرب و بلا و کوفه شد سخت به عترتت ولی
    هیچ کجا به سختی شام بلا نمی شود

    چوب به دست قاتلت سوخت و گفت این سخن
    جای سر بریده در طشت طلا نمی شود





    امضاء





  9. Top | #178

    عنوان کاربر
    عضو ثابت
    تاریخ عضویت
    October 2009
    شماره عضویت
    150
    نوشته
    938
    صلوات
    224
    دلنوشته
    2
    اللهم عجل لولیک الفرج
    تشکر
    313
    مورد تشکر
    380 در 121
    وبلاگ
    8
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض






    سلام میدهم از بام خانه سمت حرم

    چه میشود که بیایم منم قدم به قدم؟

    یک اربـعین طلبیدن برای تو سهل است

    حرم نرفته بمیرم برای من سخت است







    امضاء





    همه طوفان ها برای خراب کردن زندگیت نمیان,

    بعضی طوفان ها برای تمیز کردن مسیرت میان







  10. Top | #179

    عنوان کاربر
    مديرکل سايت
    تاریخ عضویت
    August 2009
    شماره عضویت
    13
    نوشته
    111,681
    صلوات
    32803
    دلنوشته
    77
    تقدیم به مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
    تشکر
    79,697
    مورد تشکر
    206,297 در 64,542
    وبلاگ
    244
    دریافت
    9
    آپلود
    102

    پیش فرض







    سلام بر حسين و اربعينش،


    تمام غصه های من شده

    شمردن روزهایی که انتهایش

    دعوت توست به کربلایت یا حسین جان

    صلی الله علیک یا حسین بن علی علیه السلام





    امضاء








    *******************************

    سکوت
    خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت

    *******************************
    و قسم به حقارتِ واژه و شکوه سکوت،
    که گاهی شرح حال آدمی ممکن نیست...

    *******************************






صفحه 18 از 18 نخستنخست ... 81415161718

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi