بسم الله الرحمان الرحیم
مراجعه به رمالها و مانند آن میتونه عوامل متعدد و مختلفی داشته باشه.
و محصور کردن آن در یک یا دو عامل، نشاندهنده ضعف بینش گوینده خواهد بود.
اما همه عوامل بازگشتش به یک مطلب است و آن عبارت است از : راضی نبودن به شرایط فعلی
که این راضی نبودن هم عوامل مختلفی داره مثل : کمبوهای روحی، حرص و زیاده خواهی و ...
که باز هم همه اینها ناشی نمیشود مگر بخاطر ضعف ایمان!
مگر میشود فردی خود را صددرصد متصل به خداوند بداند، اما از شرایطی که دارد راضی نباشد؟
مگر اعتقاد یک مومن غیر از این است که هر چه از دوست رسد نیکوست ؟
بر فرض هم اگر زمانی مومنی ، کارد به استخوانش برسد، راهی غیر از راه خدا را انتخاب نمیکند و خواسته اش را جز به خدا نمیگوید!
وَأَيوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِي الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ؛ و ايوب را (به ياد آور) هنگامي که پروردگارش را خواند (و عرضه داشت): بدحالي و مشکلات به من روي آورده؛ و تو مهربانترين مهرباناني! (الأنبياء/83)
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَآتَينَاهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَذِكْرَى لِلْعَابِدِينَ؛ ما دعاي او را مستجاب کرديم؛ و ناراحتيهايي را که داشت برطرف ساختيم؛ و خاندانش را به او بازگردانديم؛ و همانندشان را بر آنها افزوديم؛ تا رحمتي از سوي ما و تذکري براي عبادتکنندگان باشد (الأنبياء/84)
ادامه دارد ...