مطمئن باشید حجاب محدودیت هست
راست می گم. حجاب محدودیت داره و یکی دوتا هم نیست محدودیتهاش. حجاب نمیذاره، یک دختر به هر روشی که دوست داشت و عشقش بکشه، تیپ بزنه. حجاب مانع این می شه، دختر به هر گونه ای که خواست، وارد اجتماع بشه. حجاب نمیذاره که دختر در هر رشته ورزشی وارد بشه و قهرمان ..، چرا که برخی از رشته ها را نمیشه با حجاب انجام داد. دختران بدحجاب راحت تر می تونند کار پیدا کنند و درامدی کسب کنند، چون فضای بسیاری از شغل ها و کارها، برای یک دختر باحجاب مناسب نیست.
یک دختر، هرگز نمی تونه با حفظ حجاب کامل و رعایت حلال و حرام خدا ستاره سینما بشه، امکان نداره. دختر، بدون حجاب زیباتره، پس حجاب، جلوه گری دختر را محدود می کنه. حجاب در گرمای تابستان آزاردهنده هست، نیست؟ در راه رفتن و از پله بالا رفتن هم راحتی دختر را محدود می کند. و دهها محدودیت دیگر دارد این حجاب نازنین. مگر می شود اینها را منکر شد؟
بسیاری از دخترانی که از حجاب فراری اند و آن را محدودیت می دانند، منظورشان از محدودیت همین هاست و حق دارند که آن را محدودیت بدانند، واقعا مگر حجاب محدودیت نیست؟ هزاری هم که شعار بدهیم، و شعر بگوییم که حجاب محدودیت نیست، این حقیقت بدیهی را نمی شود انکار کرد. قبول کنید.
جانم به ایده تربیتی خدا که فرمود: (إلا الذین آمنوا وعملوا الصالحات وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر) تا نشان دهد که عمل به حق مکافات و محدودیت دارد. و کسانی که همدیگر را به حق توصیه می کنند، باید همدیگر را به صبر و شکیبایی بر تلخیها و محدودیتهای مسیر حق نیز توصیه کنند. و همه باید بدانند که مسیر حق جای فرزندان مادر (بچه ننه ها) نیست. بر حذر باش که سر می شکند دیوارش.
چرا حجاب را به عنوان وسیله ای راحت و آرایش دهنده! و بسیار لذت بخش و بدون هیچ گونه مکافات، معرفی می کنیم، تا دختران و زنانی که چنین حسی نسبت به آن پیدا نمی کنند، رهایش کنند و به آن تن ندهند؟
تعارف را رها کنیم و راست بگوییم که حجاب هم مثل هر وظیفه و تکلیف دیگری سختی های خود را دارد، ولی آدم نمی شود آن کس که همواره از سختیها فرار کند و هیچ محدودیتی را نپذیرد. محکم بگوییم که حجاب محدودیت است، ولی تنها فرق انسان و حیوان این است که انسان برای رسیدن به کمالش قدرت محدود کردن خود را دارد، اما حیوان ندارد.
به نظر می رسد که این روش، بهتر باشد و با قرآن سازگارتر. خدا نیز در قرآن تعارف را کنار گذاشته و راحت از سختی نماز گفته است، تا کسی فکر نکند که نماز راحت الحلقوم است. خداوند بیخود و بیجهت از روش تربیتی لقمان را تأیید نکرد. لقمان کاربلد بود و می دانست چگونه فرزندش را تربیت کند. به او گفت: نماز را بپا دار و به معروف امر کن و از منکر بازدار و بر آن چه بر تو آمد صبر کن. "یا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ اصْبِرْ عَلى ما أَصابَك" [لقمان: 17] در این صورت هر مشکلی که بر سر راه فرزند می آید، او را از مسیر حق خسته نمی کند، چرا که همه مشکلات موجود در مسیر حق را طبق قاعده می داند.




نقل قول






حجاب سپري است محكم در برابر 

