در محضر امامصادق (عليه السلام ) سخن از قيام حضرت مهدى عج ميان آمد امام صادق (عليه السلام ) فرمود
آن حضرت (امام مهدى ) آن قدر با دشمنان بجنگد و خون هاى آن ها را بريزد كهبعضى (از مسلمين ) گويند اگر ين شخص اشاره به حضرت مهدى از آل محمد (صلى الله عليهو آله و سلم ) بود رحم مى كرد اين همه بى رحمى دليل بر اين است كه او از دودمانرسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) نيست .
يكى از حاضران به امام صادق (عليهالسلام ) عرض كرد اگر چنين است پس چرا ما آرزوى ظهور آن حضرت را داريم ؟
(يعنى كسى آرزوى ظهور حاكمى كه موجب خونريزى مى گردد نمى شود، امام صادق (عليه السلام ) از روى تعجب فرمود:
سبحان الله اما تحب ان يظهر العدل وياءمن السبل
عجبا آيا دوست ندارى كه عدالت آشكار گردد و راه هاى امن شود (و امنيت جهانى پديد آيدو جهان پر از عدل و داد گردد.
((داستان دوستان ، ج 2، ص 213 نقل از بحار، ج 13)).