صفحه 44 از 58 نخستنخست ... 3440414243444546474854 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 431 تا 440 , از مجموع 572

موضوع: دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)

  1. Top | #431

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    سعی دشمن، ناامنی در دانشگاهها


    در دانشگاهها ناامنی ایجاد میکنند. این کار را در یکی، دو مورد تجربه کردند، اما خود دانشجویان توی دهن دشمن زدند و نگذاشتند؛ البته در جاهایی هم ممکن است دشمن توفیقاتی به دست آورده باشد. سعی شان این است که در محیط دانشجویی و در دانشگاهها، با ایجاد تشنج، با ایجاد ناامنی، به اسم شعار، به اسم تظاهرات، به اسم فلان، کلاسها را از فعالیت و نشاط و تلاش بیندازند و استاد و دانشجو را بیکار کنند. همه میبینند که امروز دانشجویان ما استعدادهای درخشانی را نشان می دهند. ما در جاهایی در میان کارهای دانشجویی، چیزهایی را مشاهده میکنیم که حقیقتا امیدبخش است و نشاندهندهی آینده ی خوب و روشن است. یکی از کارهای دشمن، ایجاد ناامنی در محیط دانشگاههاست؛ یعنی کاری کنند که درس خواندن، کلاس رفتن، درس گفتن و آزمایشگاه، یک امر ناممکن و دشوار شود. یا ناامنیهای شهری به وجود آورند؛ مثل همان وضعیتی که در ۲۱ و ۲۲ تیر ماه سال ۷۸ در تهران پیش آوردند؛ جان انسانها، جان جوانان و کودکان، جان زنان، جان رهگذران، جان آن کسی که پشت پنجره ی اتاقش نشسته، در معرض تهدید قرار گیرد؛ چرا؟ چون عده ای با یک حرکت خشن و عنید، ترجیح دادند به خیابان بیایند و ایجاد اغتشاش کنند؛ ماشین آتش بزنند، یا شیشه بشکنند؛ بهانه ای هم بالاخره برایش جور میکنند! کدام بهانه مجوز این است که مجموعه ای در یک کشور، در خانه ی خودش -اینجا خانه ی بیگانه که نیست- ناامنی و اغتشاش ایجاد کند؟ بدیهی است وقتی چنین حادثه ای اتفاق می افتد، نیروهای امنیتی، نیروهای نظامی و نیروهای بسیج، بیکار که نمیمانند و ساکت نمینشینند. کسی که باید در مقابل اینگونه ناامنیها هوشیار باشد، کیست؟ آن، خود مردمند؛ خود جوانانند؛ خود کارگرانند؛ خود دانشجویانند؛ خود آن محیط هایی هستند که آماج چنین توطئه و سوء نیتی قرار میگیرند. باید توجه کنند، اگر دیدند یک نفر در تحریک، بسیار پیش میرود، مچش را بگیرند؛ بدانند که زبان دشمن است که دارد حرف میزند، صدای دشمن است که از حنجره ی این فرد دارد بیرون می آید؛ کما اینکه هر جا هم کاوش کردند، در هر موردی، همینطور چیزهایی را هم پیدا کردند. مسئولیت ایجاد امنیت، پس از هوشیاری آحاد مردم، دستگاههای ذیربطند؛ وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و... مهمترین مطالبه ی مردم از دستگاه حکومت این است و این مهمترین مطالبه ی بنده از دستگاههای ذیربط است. همه باید توجه کنند و مراقب باشند. همه باید با قضایا هوشیارانه برخورد کنند. ما که نباید اجازه دهیم دشمن هر کاری که میخواهد، انجام دهد.(بیانات در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس 6/1/1379)
    جلوگیری از نفوذ دشمن در دانشگاه

    دانشجو و محیط دانشگاه باید نگاه کلان به هدفهای انقلاب داشته باشد؛ دنبال آنها برود. مراقب باشید دشمن نتواند از محیط دانشگاه و از عنصر دانشجو و استاد استفاده کند. این آن چیزی است که من روی آن تاکید میکنم. میبینید یک حادثه ی کوچکی اتفاق می افتاد، حالا در همین دانشگاه خودتان، یک تعدادی مثلا شاید در یک قضیه ای گله مندند، معترضند؛ ببینید بلافاصله در دنیا روی آن تفسیر میگذارند، تحلیل میگذارند، نه با جهتی که آن دانشجو بخاطر آن جهت این حرکت را انجام داده، این اقدام را کرده، بلکه درست در نقطه ی مقابل آن جهت. یعنی حاکمیت را، نظام را، اسلام را زیر سؤال میبرند با این وسائل. باید هشیار بود؛ در محیط دانشگاه این هشیاری از همیشه لازمتر است.(بیانات در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاههای شیراز 14/2/1387)
    تلاش دشمن در منحرف کردن دانشگاه از دین و روحیه ی انقلابی

    همه میتوانند ببینند که دشمن امروز هم در تلاش است که دانشگاه را از صراط مستقیم علم و دین و روحیه ی انقلابی منصرف کند. بزرگترین مسئولیت در مقابله با توطئه دشمنان، بر دوش خود دانشگاهیان عزیز چه اساتید و چه دانشجویان است، و یقینا مانند برخی مقاطع حساس گذشته به این مسئولیت عمل خواهند کرد. انتظار اینجانب از فرزندان دانشجویم آن است که هوشیارانه حوادث سیاسی جهان و کشور را زیر نظر داشته باشند. دشمن را در هر جا و با هر چهره ای بشناسند و هدفها و روشهای خصمانه را با تیزبینی تشخیص دهند. در هیچ شرایطی اجازه ی اخلال در روند علم و دین را در دانشگاه به کسی ندهند و محیط مصفا و پرنشاط دانشجویی را برای پیشرفت سریع علمی همراه با تعهد و تدین و تلاش انقلابی حفظ کنند.( پیام به مناسبت بازگشایی دانشگاهها 6/7/1378)
    * * *
    امروز دانشجویید، امروز دانش آموزید و فردا گردانندگان چرخهای این کشورید. امروز خودتان را بسازید. دانشگاهها را بسازید دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید. محیط دبیرستانها را همینطور. نمیبینید که دشمن، بیشترین توجهش را به این میان معطوف کرده است!؟ این، برای چیست؟ برای این است که از این محیطها میترسد. در محیط دانشگاه، جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، مانند یک تن، با یک فکر- فکر اسلام و انقلاب - حرکت کنند. محیط را محیط انقلابی و اسلامی کنید. از هر چیزی که مخل به این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید، تا بتوانید دانشگاهی را بسازید که فردای ایران را تأمین کند؛ جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان و بدخواهان و ملت ایران را در مقابل دوستان و امیدواران عالم روسفید کند. محیط دبیرستانها نیز همینطور.(بیانات در دیدار دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و پرستاران، به مناسبت روز 13 آبان 13/8/1371)




    غافل نبودن دشمن از دانشگاه

    یک رکن مهم ایستادگی، علم است. این علم است که به ما اعتماد به تنفس داده. اگر امروز نفت ما را شرکتهای خارجی باید می آمدند استخراج و پالایش میکردند، گاز ما را باید آنها لوله کشی میکردند، اگر نظام سلامت ما وابستهی به متخصصین خارجی و عمدتأ فرنگی بود، اگر تغذیه ی ما دست آنها بود، اگر کشت و صنعت ما دست اسرائیلیها بود، اگر صنعت هسته ای ما در صورتی که بنا نبود در آرزوی آن بمیریم و یک چیزی وجود میداشت، در اختیار فرانسه و آلمان و دیگران بود، ما امروز این اعتماد به نفس را نداشتیم، قدرت این ایستادگی نبود، این عزت و این شرف وجود نمیداشت. اگر ما برای ساختن یک سد ساختن یک نیروگاه، برای ساختن یک بزرگراه، برای ساختن یک برای ساختن سیلوهای گندم، دستمان به سمت صنعتگران و دانشمندان شرق و غرب دنیا دراز بود، ملت ما احساس عزت نمیکرد کشور هم آبروی اظهار وجود در قبال استکبار جهانی را نداشتند؛ نه چنین اعتماد به نفسی وجود داشت، نه چنین قوت اراده ای وجود داشت، نه چنین عزمی وجود داشت. کی برای ما جاده ساخت و تونل ساخت و نیروگاه ساخت و سد و پل و بزرگراه و سلولهای بنیادی و انرژی هسته ای را درست کرد؟ دانشگاه. این دانشگاه بود که به ملت ایران کمک کرد تا بتواند عزت نفس خودش را حفظ کند، آبروی خودش را حفظ کند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان سینه سپر کند. مسئولین کشور هم از این جهت مدیون دانشگاهند.
    من قصدم این نیست که مناقب دانشگاه را در جمع دانشگاهیها بگویم؛ من از این میخواهم یک نتیجه ای بگیرم. دشمن ما از این مرکز قدرت افزایی غافل نیست و غافل نخواهد بود؛ این را همه بدانیم. هر چیزی که مایه ی عزت کشور و عزت ملت و ایستادگی ملت و استقامت ملت است، بدون شک آماجی از آماجهای دشمن است. احساس دینی، احساس انقلابی، استقلال طلبی و هر چه که در این زمینه هست- از جمله با این بیانی که عرض شد، دانشگاه - آماج دشمن است. در دانشگاه چه کار میخواهند بکنند؟ دشمن على القاعده دو تا کار را برای دانشگاه ما برنامه ریزی میکند: یکی علم زدایی، یکی دین زدایی؛ از دانشگاه علم زدایی بشود، از دانشگاه دین زدایی بشود. علم زدایی از دانشگاه چگونه است؟ یکی از کارهای کوچکش همین ترور دانشمندان است؛ که آخری اش همین دو سه تا دانشمند عزیز هسته ای ما بودند که در این یک سال اخیر از دست ما گرفته شدند. برنامه، وسیعتر از اینهاست؛ این یکی از آسانترین هایش است. پیچیده تر از این، این است که دانشگاه ما را، استاد ما را و دانشجوی ما را به کار غیر علمی سرگرم کنند؛ نگذارند این شکوفایی علمی که آرزوی ماست، تحقق پیدا کند.(بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهها 2/6/1390)
    سعی دشمن در تعطیلی علم و تحقیق

    هر وقت حرکت سازنده ای در کشور به وجود می آید، از آن طرف دشمن برای اینکه جمهوری اسلامی نتواند حرکات سازنده را انجام دهد، تحرکاتی در کنارش به راه می اندازد. الان چندی است که راجع به علم و تحقیق و اهمیت آن، حرفهایی جدی وجود دارد. در ملاقات با بنده- چه استاد، چه دانشجو، چه رؤسای مراکز علمی و دانشگاهی - هر کدام که درباره ی مسائل دانشگاه حرف میزنند- که مکرر هم اتفاق می افتد- راجع به اهمیت علم صحبت میکنند و از عقب ماندگیهای ما در مسائل مربوط به علم و تحقیق و پژوهش و امثال اینها گله و شکوه میکنند. بنده هم به مسئولان بارها تذکر داده ام و تصمیمهای خوبی هم گرفته اند و کارهایی را هم کرده اند. بنابراین حرکت به سمت رونق دادن به بازار علم و تحقیق و زبده پروری و ذهنها را در دانشگاهها و مراکز علمی پرورش دادن، چندی است که جدیتر از گذشته شروع شده است؛ اما یک وقت شما میبینید در دانشگاه بهانه ای پیدا میشود برای اینکه نه تنها علم و تحقیق، بلکه اصل جریان و روال معمول دانشگاهها هم به خطر بیفتد و دچار وقفه و تعطیل شود. این کار کیست؟ این کار دشمن نیست؟ همان وقتی که کشور نهایت احتیاج را دارد به اینکه جوانان دنبال علم و تحقیق و پرورش نیروی فکری خود باشند و نظام هم برای این کار برنامه ریزی میکند و جدیتر از گذشته آن را دنبال مینماید و این یک نیاز طبیعی است و همه آن را احساس میکنند، ناگهان عده ای پیدا شوند و دانشگاه و دانشجو و استاد و محقق را از کار معمولی خود باز بدارند یا مزاحمت ایجاد کنند.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1/9/1381)
    دانشجویان و دانشگاهیان، آماج تبلیغات خصمانه ی دشمن

    ساده انگاری است اگر امید و طمع دشمن بر رجعت دانشگاه به آن گذشته ی آفت زا، نادیده گرفته شود. امروز آماج بسیاری از تبلیغات خصمانه ی دشمنان، در درجه ی اول، دانشجویان و دانشگاهیانند. امروز در حالی که نسل جوان روشنفکر در بسیاری از کشورهای اسلامی مجذوب امام و انقلاب و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است، طراحان تبلیغاتی نظام سلطه ی جهانی، درصدد آنند که نسل جوان و نوخاسته ی کشور انقلاب را با آرمانهای انقلاب، بیگانه و از ریشه ی خود جدا کنند. دستهای طرار و مغزهای مکار و دلارهای بیشمار در تلاشی بیهوده، نسل جوان انقلاب را هدف گرفته اند. آنان از بیداری جوانان و قدرت تحلیلی که در پرتو انقلاب به آنان داده شده، غافل اند. با این حال جوانان دانشور، طلبه و دانشجو، و اساتید متعهد، دانشگاهی و روحانی، باید مسئولیت سنگین روشنگری و جهاد فکری و علمی را بیش از پیش بر دوش خود احساس کنند و در میدان علم و دین و آرمانگرایی به مسابقه ای الهی که پاداش آن بهشت دنیوی و اخروی است، بپردازند.( پیام به گردهمایی ویژه ی دانشگاهیان و دانشجویان در تحلیل از حضرت امام خمینی (ره) 12/3/1378)




    امضاء



  2. آیه های انتظار

    آیه های انتظار


    لیست موضوعات تصادفی این انجمن

     

  3. Top | #432

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    جلوگیری از نفوذ دشمن در دانشگاه

    دانشجو و محیط دانشگاه باید نگاه کلان به هدفهای انقلاب داشته باشد؛ دنبال آنها برود. مراقب باشید دشمن نتواند از محیط دانشگاه و از عنصر دانشجو و استاد استفاده کند. این آن چیزی است که من روی آن تاکید میکنم. میبینید یک حادثه ی کوچکی اتفاق می افتاد، حالا در همین دانشگاه خودتان، یک تعدادی مثلا شاید در یک قضیه ای گله مندند، معترضند؛ ببینید بلافاصله در دنیا روی آن تفسیر میگذارند، تحلیل میگذارند، نه با جهتی که آن دانشجو بخاطر آن جهت این حرکت را انجام داده، این اقدام را کرده، بلکه درست در نقطه ی مقابل آن جهت. یعنی حاکمیت را، نظام را، اسلام را زیر سؤال میبرند با این وسائل. باید هشیار بود؛ در محیط دانشگاه این هشیاری از همیشه لازمتر است.(بیانات در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاههای شیراز 14/2/1387)



    امضاء


  4. Top | #433

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    تلاش دشمن در منحرف کردن دانشگاه از دین و روحیه ی انقلابی

    همه میتوانند ببینند که دشمن امروز هم در تلاش است که دانشگاه را از صراط مستقیم علم و دین و روحیه ی انقلابی منصرف کند. بزرگترین مسئولیت در مقابله با توطئه دشمنان، بر دوش خود دانشگاهیان عزیز چه اساتید و چه دانشجویان است، و یقینا مانند برخی مقاطع حساس گذشته به این مسئولیت عمل خواهند کرد. انتظار اینجانب از فرزندان دانشجویم آن است که هوشیارانه حوادث سیاسی جهان و کشور را زیر نظر داشته باشند. دشمن را در هر جا و با هر چهره ای بشناسند و هدفها و روشهای خصمانه را با تیزبینی تشخیص دهند. در هیچ شرایطی اجازه ی اخلال در روند علم و دین را در دانشگاه به کسی ندهند و محیط مصفا و پرنشاط دانشجویی را برای پیشرفت سریع علمی همراه با تعهد و تدین و تلاش انقلابی حفظ کنند.( پیام به مناسبت بازگشایی دانشگاهها 6/7/1378)





    امضاء


  5. Top | #434

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    * * *
    امروز دانشجویید، امروز دانش آموزید و فردا گردانندگان چرخهای این کشورید. امروز خودتان را بسازید. دانشگاهها را بسازید دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید. محیط دبیرستانها را همینطور. نمیبینید که دشمن، بیشترین توجهش را به این میان معطوف کرده است!؟ این، برای چیست؟ برای این است که از این محیطها میترسد. در محیط دانشگاه، جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، مانند یک تن، با یک فکر- فکر اسلام و انقلاب - حرکت کنند. محیط را محیط انقلابی و اسلامی کنید. از هر چیزی که مخل به این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید، تا بتوانید دانشگاهی را بسازید که فردای ایران را تأمین کند؛ جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان و بدخواهان و ملت ایران را در مقابل دوستان و امیدواران عالم روسفید کند. محیط دبیرستانها نیز همینطور.(بیانات در دیدار دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و پرستاران، به مناسبت روز 13 آبان 13/8/1371)




    غافل نبودن دشمن از دانشگاه

    یک رکن مهم ایستادگی، علم است. این علم است که به ما اعتماد به تنفس داده. اگر امروز نفت ما را شرکتهای خارجی باید می آمدند استخراج و پالایش میکردند، گاز ما را باید آنها لوله کشی میکردند، اگر نظام سلامت ما وابستهی به متخصصین خارجی و عمدتأ فرنگی بود، اگر تغذیه ی ما دست آنها بود، اگر کشت و صنعت ما دست اسرائیلیها بود، اگر صنعت هسته ای ما در صورتی که بنا نبود در آرزوی آن بمیریم و یک چیزی وجود میداشت، در اختیار فرانسه و آلمان و دیگران بود، ما امروز این اعتماد به نفس را نداشتیم، قدرت این ایستادگی نبود، این عزت و این شرف وجود نمیداشت. اگر ما برای ساختن یک سد ساختن یک نیروگاه، برای ساختن یک بزرگراه، برای ساختن یک برای ساختن سیلوهای گندم، دستمان به سمت صنعتگران و دانشمندان شرق و غرب دنیا دراز بود، ملت ما احساس عزت نمیکرد کشور هم آبروی اظهار وجود در قبال استکبار جهانی را نداشتند؛ نه چنین اعتماد به نفسی وجود داشت، نه چنین قوت اراده ای وجود داشت، نه چنین عزمی وجود داشت. کی برای ما جاده ساخت و تونل ساخت و نیروگاه ساخت و سد و پل و بزرگراه و سلولهای بنیادی و انرژی هسته ای را درست کرد؟ دانشگاه. این دانشگاه بود که به ملت ایران کمک کرد تا بتواند عزت نفس خودش را حفظ کند، آبروی خودش را حفظ کند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان سینه سپر کند. مسئولین کشور هم از این جهت مدیون دانشگاهند.
    من قصدم این نیست که مناقب دانشگاه را در جمع دانشگاهیها بگویم؛ من از این میخواهم یک نتیجه ای بگیرم. دشمن ما از این مرکز قدرت افزایی غافل نیست و غافل نخواهد بود؛ این را همه بدانیم. هر چیزی که مایه ی عزت کشور و عزت ملت و ایستادگی ملت و استقامت ملت است، بدون شک آماجی از آماجهای دشمن است. احساس دینی، احساس انقلابی، استقلال طلبی و هر چه که در این زمینه هست- از جمله با این بیانی که عرض شد، دانشگاه - آماج دشمن است. در دانشگاه چه کار میخواهند بکنند؟ دشمن على القاعده دو تا کار را برای دانشگاه ما برنامه ریزی میکند: یکی علم زدایی، یکی دین زدایی؛ از دانشگاه علم زدایی بشود، از دانشگاه دین زدایی بشود. علم زدایی از دانشگاه چگونه است؟ یکی از کارهای کوچکش همین ترور دانشمندان است؛ که آخری اش همین دو سه تا دانشمند عزیز هسته ای ما بودند که در این یک سال اخیر از دست ما گرفته شدند. برنامه، وسیعتر از اینهاست؛ این یکی از آسانترین هایش است. پیچیده تر از این، این است که دانشگاه ما را، استاد ما را و دانشجوی ما را به کار غیر علمی سرگرم کنند؛ نگذارند این شکوفایی علمی که آرزوی ماست، تحقق پیدا کند.(بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهها 2/6/1390)
    سعی دشمن در تعطیلی علم و تحقیق

    هر وقت حرکت سازنده ای در کشور به وجود می آید، از آن طرف دشمن برای اینکه جمهوری اسلامی نتواند حرکات سازنده را انجام دهد، تحرکاتی در کنارش به راه می اندازد. الان چندی است که راجع به علم و تحقیق و اهمیت آن، حرفهایی جدی وجود دارد. در ملاقات با بنده- چه استاد، چه دانشجو، چه رؤسای مراکز علمی و دانشگاهی - هر کدام که درباره ی مسائل دانشگاه حرف میزنند- که مکرر هم اتفاق می افتد- راجع به اهمیت علم صحبت میکنند و از عقب ماندگیهای ما در مسائل مربوط به علم و تحقیق و پژوهش و امثال اینها گله و شکوه میکنند. بنده هم به مسئولان بارها تذکر داده ام و تصمیمهای خوبی هم گرفته اند و کارهایی را هم کرده اند. بنابراین حرکت به سمت رونق دادن به بازار علم و تحقیق و زبده پروری و ذهنها را در دانشگاهها و مراکز علمی پرورش دادن، چندی است که جدیتر از گذشته شروع شده است؛ اما یک وقت شما میبینید در دانشگاه بهانه ای پیدا میشود برای اینکه نه تنها علم و تحقیق، بلکه اصل جریان و روال معمول دانشگاهها هم به خطر بیفتد و دچار وقفه و تعطیل شود. این کار کیست؟ این کار دشمن نیست؟ همان وقتی که کشور نهایت احتیاج را دارد به اینکه جوانان دنبال علم و تحقیق و پرورش نیروی فکری خود باشند و نظام هم برای این کار برنامه ریزی میکند و جدیتر از گذشته آن را دنبال مینماید و این یک نیاز طبیعی است و همه آن را احساس میکنند، ناگهان عده ای پیدا شوند و دانشگاه و دانشجو و استاد و محقق را از کار معمولی خود باز بدارند یا مزاحمت ایجاد کنند.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1/9/1381)
    دانشجویان و دانشگاهیان، آماج تبلیغات خصمانه ی دشمن

    ساده انگاری است اگر امید و طمع دشمن بر رجعت دانشگاه به آن گذشته ی آفت زا، نادیده گرفته شود. امروز آماج بسیاری از تبلیغات خصمانه ی دشمنان، در درجه ی اول، دانشجویان و دانشگاهیانند. امروز در حالی که نسل جوان روشنفکر در بسیاری از کشورهای اسلامی مجذوب امام و انقلاب و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است، طراحان تبلیغاتی نظام سلطه ی جهانی، درصدد آنند که نسل جوان و نوخاسته ی کشور انقلاب را با آرمانهای انقلاب، بیگانه و از ریشه ی خود جدا کنند. دستهای طرار و مغزهای مکار و دلارهای بیشمار در تلاشی بیهوده، نسل جوان انقلاب را هدف گرفته اند. آنان از بیداری جوانان و قدرت تحلیلی که در پرتو انقلاب به آنان داده شده، غافل اند. با این حال جوانان دانشور، طلبه و دانشجو، و اساتید متعهد، دانشگاهی و روحانی، باید مسئولیت سنگین روشنگری و جهاد فکری و علمی را بیش از پیش بر دوش خود احساس کنند و در میدان علم و دین و آرمانگرایی به مسابقه ای الهی که پاداش آن بهشت دنیوی و اخروی است، بپردازند.( پیام به گردهمایی ویژه ی دانشگاهیان و دانشجویان در تحلیل از حضرت امام خمینی (ره) 12/3/1378)




    امضاء


  6. Top | #435

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    غافل نبودن دشمن از دانشگاه


    یک رکن مهم ایستادگی، علم است. این علم است که به ما اعتماد به تنفس داده. اگر امروز نفت ما را شرکتهای خارجی باید می آمدند استخراج و پالایش میکردند، گاز ما را باید آنها لوله کشی میکردند، اگر نظام سلامت ما وابستهی به متخصصین خارجی و عمدتأ فرنگی بود، اگر تغذیه ی ما دست آنها بود، اگر کشت و صنعت ما دست اسرائیلیها بود، اگر صنعت هسته ای ما در صورتی که بنا نبود در آرزوی آن بمیریم و یک چیزی وجود میداشت، در اختیار فرانسه و آلمان و دیگران بود، ما امروز این اعتماد به نفس را نداشتیم، قدرت این ایستادگی نبود، این عزت و این شرف وجود نمیداشت. اگر ما برای ساختن یک سد ساختن یک نیروگاه، برای ساختن یک بزرگراه، برای ساختن یک برای ساختن سیلوهای گندم، دستمان به سمت صنعتگران و دانشمندان شرق و غرب دنیا دراز بود، ملت ما احساس عزت نمیکرد کشور هم آبروی اظهار وجود در قبال استکبار جهانی را نداشتند؛ نه چنین اعتماد به نفسی وجود داشت، نه چنین قوت اراده ای وجود داشت، نه چنین عزمی وجود داشت. کی برای ما جاده ساخت و تونل ساخت و نیروگاه ساخت و سد و پل و بزرگراه و سلولهای بنیادی و انرژی هسته ای را درست کرد؟ دانشگاه. این دانشگاه بود که به ملت ایران کمک کرد تا بتواند عزت نفس خودش را حفظ کند، آبروی خودش را حفظ کند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان سینه سپر کند. مسئولین کشور هم از این جهت مدیون دانشگاهند.
    من قصدم این نیست که مناقب دانشگاه را در جمع دانشگاهیها بگویم؛ من از این میخواهم یک نتیجه ای بگیرم. دشمن ما از این مرکز قدرت افزایی غافل نیست و غافل نخواهد بود؛ این را همه بدانیم. هر چیزی که مایه ی عزت کشور و عزت ملت و ایستادگی ملت و استقامت ملت است، بدون شک آماجی از آماجهای دشمن است. احساس دینی، احساس انقلابی، استقلال طلبی و هر چه که در این زمینه هست- از جمله با این بیانی که عرض شد، دانشگاه - آماج دشمن است. در دانشگاه چه کار میخواهند بکنند؟ دشمن على القاعده دو تا کار را برای دانشگاه ما برنامه ریزی میکند: یکی علم زدایی، یکی دین زدایی؛ از دانشگاه علم زدایی بشود، از دانشگاه دین زدایی بشود. علم زدایی از دانشگاه چگونه است؟ یکی از کارهای کوچکش همین ترور دانشمندان است؛ که آخری اش همین دو سه تا دانشمند عزیز هسته ای ما بودند که در این یک سال اخیر از دست ما گرفته شدند. برنامه، وسیعتر از اینهاست؛ این یکی از آسانترین هایش است. پیچیده تر از این، این است که دانشگاه ما را، استاد ما را و دانشجوی ما را به کار غیر علمی سرگرم کنند؛ نگذارند این شکوفایی علمی که آرزوی ماست، تحقق پیدا کند.(بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهها 2/6/1390)
    سعی دشمن در تعطیلی علم و تحقیق

    هر وقت حرکت سازنده ای در کشور به وجود می آید، از آن طرف دشمن برای اینکه جمهوری اسلامی نتواند حرکات سازنده را انجام دهد، تحرکاتی در کنارش به راه می اندازد. الان چندی است که راجع به علم و تحقیق و اهمیت آن، حرفهایی جدی وجود دارد. در ملاقات با بنده- چه استاد، چه دانشجو، چه رؤسای مراکز علمی و دانشگاهی - هر کدام که درباره ی مسائل دانشگاه حرف میزنند- که مکرر هم اتفاق می افتد- راجع به اهمیت علم صحبت میکنند و از عقب ماندگیهای ما در مسائل مربوط به علم و تحقیق و پژوهش و امثال اینها گله و شکوه میکنند. بنده هم به مسئولان بارها تذکر داده ام و تصمیمهای خوبی هم گرفته اند و کارهایی را هم کرده اند. بنابراین حرکت به سمت رونق دادن به بازار علم و تحقیق و زبده پروری و ذهنها را در دانشگاهها و مراکز علمی پرورش دادن، چندی است که جدیتر از گذشته شروع شده است؛ اما یک وقت شما میبینید در دانشگاه بهانه ای پیدا میشود برای اینکه نه تنها علم و تحقیق، بلکه اصل جریان و روال معمول دانشگاهها هم به خطر بیفتد و دچار وقفه و تعطیل شود. این کار کیست؟ این کار دشمن نیست؟ همان وقتی که کشور نهایت احتیاج را دارد به اینکه جوانان دنبال علم و تحقیق و پرورش نیروی فکری خود باشند و نظام هم برای این کار برنامه ریزی میکند و جدیتر از گذشته آن را دنبال مینماید و این یک نیاز طبیعی است و همه آن را احساس میکنند، ناگهان عده ای پیدا شوند و دانشگاه و دانشجو و استاد و محقق را از کار معمولی خود باز بدارند یا مزاحمت ایجاد کنند.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1/9/1381)
    دانشجویان و دانشگاهیان، آماج تبلیغات خصمانه ی دشمن

    ساده انگاری است اگر امید و طمع دشمن بر رجعت دانشگاه به آن گذشته ی آفت زا، نادیده گرفته شود. امروز آماج بسیاری از تبلیغات خصمانه ی دشمنان، در درجه ی اول، دانشجویان و دانشگاهیانند. امروز در حالی که نسل جوان روشنفکر در بسیاری از کشورهای اسلامی مجذوب امام و انقلاب و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است، طراحان تبلیغاتی نظام سلطه ی جهانی، درصدد آنند که نسل جوان و نوخاسته ی کشور انقلاب را با آرمانهای انقلاب، بیگانه و از ریشه ی خود جدا کنند. دستهای طرار و مغزهای مکار و دلارهای بیشمار در تلاشی بیهوده، نسل جوان انقلاب را هدف گرفته اند. آنان از بیداری جوانان و قدرت تحلیلی که در پرتو انقلاب به آنان داده شده، غافل اند. با این حال جوانان دانشور، طلبه و دانشجو، و اساتید متعهد، دانشگاهی و روحانی، باید مسئولیت سنگین روشنگری و جهاد فکری و علمی را بیش از پیش بر دوش خود احساس کنند و در میدان علم و دین و آرمانگرایی به مسابقه ای الهی که پاداش آن بهشت دنیوی و اخروی است، بپردازند.( پیام به گردهمایی ویژه ی دانشگاهیان و دانشجویان در تحلیل از حضرت امام خمینی (ره) 12/3/1378)




    امضاء


  7. Top | #436

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    سعی دشمن در تعطیلی علم و تحقیق

    هر وقت حرکت سازنده ای در کشور به وجود می آید، از آن طرف دشمن برای اینکه جمهوری اسلامی نتواند حرکات سازنده را انجام دهد، تحرکاتی در کنارش به راه می اندازد. الان چندی است که راجع به علم و تحقیق و اهمیت آن، حرفهایی جدی وجود دارد. در ملاقات با بنده- چه استاد، چه دانشجو، چه رؤسای مراکز علمی و دانشگاهی - هر کدام که درباره ی مسائل دانشگاه حرف میزنند- که مکرر هم اتفاق می افتد- راجع به اهمیت علم صحبت میکنند و از عقب ماندگیهای ما در مسائل مربوط به علم و تحقیق و پژوهش و امثال اینها گله و شکوه میکنند. بنده هم به مسئولان بارها تذکر داده ام و تصمیمهای خوبی هم گرفته اند و کارهایی را هم کرده اند. بنابراین حرکت به سمت رونق دادن به بازار علم و تحقیق و زبده پروری و ذهنها را در دانشگاهها و مراکز علمی پرورش دادن، چندی است که جدیتر از گذشته شروع شده است؛ اما یک وقت شما میبینید در دانشگاه بهانه ای پیدا میشود برای اینکه نه تنها علم و تحقیق، بلکه اصل جریان و روال معمول دانشگاهها هم به خطر بیفتد و دچار وقفه و تعطیل شود. این کار کیست؟ این کار دشمن نیست؟ همان وقتی که کشور نهایت احتیاج را دارد به اینکه جوانان دنبال علم و تحقیق و پرورش نیروی فکری خود باشند و نظام هم برای این کار برنامه ریزی میکند و جدیتر از گذشته آن را دنبال مینماید و این یک نیاز طبیعی است و همه آن را احساس میکنند، ناگهان عده ای پیدا شوند و دانشگاه و دانشجو و استاد و محقق را از کار معمولی خود باز بدارند یا مزاحمت ایجاد کنند.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1/9/1381)



    امضاء


  8. Top | #437

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    دانشجویان و دانشگاهیان، آماج تبلیغات خصمانه ی دشمن


    ساده انگاری است اگر امید و طمع دشمن بر رجعت دانشگاه به آن گذشته ی آفت زا، نادیده گرفته شود. امروز آماج بسیاری از تبلیغات خصمانه ی دشمنان، در درجه ی اول، دانشجویان و دانشگاهیانند. امروز در حالی که نسل جوان روشنفکر در بسیاری از کشورهای اسلامی مجذوب امام و انقلاب و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است، طراحان تبلیغاتی نظام سلطه ی جهانی، درصدد آنند که نسل جوان و نوخاسته ی کشور انقلاب را با آرمانهای انقلاب، بیگانه و از ریشه ی خود جدا کنند. دستهای طرار و مغزهای مکار و دلارهای بیشمار در تلاشی بیهوده، نسل جوان انقلاب را هدف گرفته اند. آنان از بیداری جوانان و قدرت تحلیلی که در پرتو انقلاب به آنان داده شده، غافل اند. با این حال جوانان دانشور، طلبه و دانشجو، و اساتید متعهد، دانشگاهی و روحانی، باید مسئولیت سنگین روشنگری و جهاد فکری و علمی را بیش از پیش بر دوش خود احساس کنند و در میدان علم و دین و آرمانگرایی به مسابقه ای الهی که پاداش آن بهشت دنیوی و اخروی است، بپردازند.( پیام به گردهمایی ویژه ی دانشگاهیان و دانشجویان در تحلیل از حضرت امام خمینی (ره) 12/3/1378)




    امضاء


  9. Top | #438

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    نفوذ دشمن در دانشجویان به قصد فساد و تباهی


    حرف من به دانشجویان این است که مراقب دشمن باشید؛ دشمن را خوب بشناسید؛ مبادا از شناسایی دشمن غفلت کنید. غریبه هایی را که در لباس خودی خودشان را در همه جا داخل میکنند بشناسید؛ دستهای پنهان را ببینید. هیچکس بخاطر غفلت ستایش نمیشود. هیچکس بخاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمیشود. اگر بر آدم غافل ضربه ای وارد شد، اول کسی که مسئول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید. دانشجو، قشر فاخر و باارزشی است. دشمن، دانشجو را هدف گرفته است. چند سال است سعی میکنند بلکه بتوانند دانشجویان را در مقابل نظام قرار دهند، اما موفق نشدند؛ بعد از این هم موفق نخواهند شد. اگر یک عده نفوذی خواستند از فرصتی استفاده کنند و از آب گل آلودی ماهی بگیرند- وارد اجتماع دانشجویان شدند و شعارهایی درست کردند و حرفهایی زدند- خیال نکنند که ما اشتباه خواهیم کرد؛ نه، ما اشتباه نخواهیم کرد. ما مخاطب و طرف خودمان را میشناسیم. دانشجو، فرزند ماست؛ متعلق به ماست؛ متعلق به این کشور است. دشمن است که میخواهد با نام دانشجو یا با نام نفوذ در میان دانشجویان، فساد و تباهی کند؛ خود دانشجویان بایستی هوشیارانه متوجه باشند.(بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم 21/4/1378)

    وارد کردن دانشجویان از محاسبات دشمن
    دانشجویان عزیز! ببینید که دشمن در محاسبات خود عنصر دانشجو را وارد میکند. البته از مدتی پیش وارد کرده است؛ اما حالا دشمن به صورت عملی میخواهد با عنصر دانشجو، بازی کند. هوشیاری شما آگاهی شما، ایمان شما و دقت نظر شما باید دشمن را ناکام کند. هرچه میتوانید، در موضع یک انسان آگاه و هوشیار عمل کنید. مملکت متعلق به شماست. ما که رفتنی هستیم؛ نسل شماست که این مملکت را میگیرد. پدران و نسل قبل از شما توانستند این کشور را از چنگ غارتگران خارجی و عمدتا آمریکایی خارج کنند. آنها هنوز هم دست و پا میزنند، پنجه میکشند و تلاش میکنند! این شما هستید که باید خودتان را مجهز کنید و کشورتان را نگه دارید. نگذارید این کشور، این منابع، این قدرت عظیم و این منطقه ی حساس به دست دشمن بیفتد. خودتان را آماده کنید.( 8/5/1387)
    ***
    جوانان ما، مخصوصا دانشجویان، شور انگیزی در مبارزه با دشمن و مقابله با تهاجم او بر دوش دارند. انجمنهای اسلامی و دیگر تشکلهای اسلامی دانشگاهها، باید خود را در صفوف مقدم این مبارزه ی پرشور قرار دهند.( پیام به مناسبت گردهمایی مسئولان انجمنهای اسلامی دانشگاهها 10/5/1377)
    ***
    در یک چنین موقعیت و فصل حساسی مثل این فصل سال ( فصل امتحانات دانشجویی، فصل کنکور) که همه ی خانواده هایی که جوانی دارند، این فصل که میشود، همه ی همت خودشان را میگذارند که جوانشان حواسش جمع باشد و بتواند در امتحان یا در کنکور موفق شود. آن کدام دستی است، آن کدام دشمن آینده ی این مملکت و دانشگاه این مملکت است که اینطور جوانان را به یک سمت انحرافی میکشاند، سرگرمی درست میکند و تشویق مینماید به اینکه سراغ درس و سراغ امتحان نروید؛ اجتماع کنید؟! اول کسی که اینجا باید هوشیارانه چشم خود را باز کند و تصمیم بگیرد، خود دانشجوست.(بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم 21/4/1378)
    مقابله با افزار تبلیغی و فرهنگی دشمن
    در صحنه ای که دشمن با ابزار فرهنگی و تکیه بر سلاح تبلیغ، مزورانه به میدان می آید، چه کسی شایسته تر از دانشجو و طلبه است که در صفوف مقدم این دفاع مقدس قرار بگیرد و با تکیه بر ایمان صادقانه و منطق قوی و عمل صالح خود، دشمن را مغلوب و رسوا کند. آری، بسیج مدرسه ی عشق است، و در همه ی میدانهای دشوار، فقط حضور عاشقانه و مخلصانه است که میتواند پرچم حق و عدل و راستی و ایمان را به اهتزاز در آورد و جنود شیطان را منهزم سازد. دانشجوی بسیجی کسی است که دشمن کمین گرفته را از یاد نمیبرد و غافلانه، خود و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمیسپرد. دانشجوی بسیجی، جوانی خود را مغتنم میشمرد و از لحظه های گرانبهای آن برای خودسازی علمی و فکری و روحی بهره میگیرد. دانشجوی بسیجی، پیکار فرهنگی و فکری و عقلانی را نیز مانند حضور در میدانهای جنگ، با تکیه بر هوشمندی و تلاش و توکل به پیش میبرد و خود را در همه حال، سرباز اسلام و انقلاب و فرزند خمینی کبیر میشمرد. بسیج دانشجویی در عین آنکه یک تشكل نظم یافته و برخوردار از سازماندهی است، نه در جناحهای سیاسی، هضم و حل میشود و نه خود را رقیب سازمانهای دانشجویی متعارف میشمرد. هر دانشجویی با هر سلیقه ی سیاسی، اگر پایبند به ارزشهای انقلاب و آماده ی حضور در عرصه ی مبارزهی فرهنگی و سیاسی با استکبار و ایادی آشکار و نقابدار آن است، مستواند در خیل بسیجیان دانشگاه و عضوی از بسیج دانشجویی باشد.( پیام به پنجمین گردهمایی بسیج دانشجویی 14/7/1377)
    اخلال دشمن در میدان تعلیم و تربیت
    اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید، خدای نخواسته آن وقتی در می آید که دیگر قابل علاج نیست ! جوان جبهه رفته ی ما را اگر محاصره کردند، اگر اول، یک ویدئو در اختیارش گذاشتند و بعد او را به تماشای فیلمهای جنسی وقیح وادار کردند، شهوت او را تحریک کردند و بعد او را به چند مجلس کشاندند، چه خواهد شد؟ وقتی تشکیلاتی وجود داشته باشد، جوان را در اوج نیروی جوانی فاسد میکنند و حالا دشمن این کار را میکند. من از شهرستانها خبر دارم. از شهرهای مختلف کشور خبر دارم. خبرهای آنچنانی را به ما میدهند. روز و شبی نیست که ما، از اینگونه خبرها نشنویم. این کارها را چه کسی میکند؟ دشمن! جوان، دچار شهوترانی میشود و ایمان خودش را از دست میدهد. در اوایل کار، حتى همان جوان گریه میکند؛ اما بتدریج او را همینطور میبرند. بچه مدرسه ای های ما را، دبیرستانیهای ما را، حتی بچه های مدارس راهنمایی ما را، همینطور فاسد میکنند. افرادی را پیدا میکنند که مواد مخدر و عکسهای ناجور به مدرسه میبرند. من میخواهم از شما سؤال کنم: اگر مدیر مدرسه ای، نسبت به فاسد شدن پانصد یا ششصد یا هزار نوجوانی که به دست او سپرده اند، حساس بود و گوش کسی را که وسیله ی دشمن قرار گرفته و داخل آن مدرسه هروئین آورده، پیچاند، ما باید به این مدیر مدرسه چه بگوییم؟ بگوییم: «آقا، شما بر خلاف آزادی عمل کردی؟ این چه روشی است؟ شما ضد آزادی هستی؟!» این حرف درست است؟ این درست است که به مدیر یک مدرسه که میگوید «هزار تا جوان را دست من سپرده اند؛ من نمیخواهم فردا اینها را هروئینی تحویل مادران و پدرشان بدهم» بگویند: «نخیر! شما باید اجازه بدهی خودشان انتخاب کنند! هر کس نخواست، خودش نکشد! تو برو در مضرات هروئین حرف بزن!» این، یک بخشی از تهاجم فرهنگی است نظام اسلامی را متهم میکنند که «این مرام، نظامی است و آزادی نمیدهد چطور ما آزادی نمیدهیم؟!(بیانات در دیدار وزیر، معاونین و روسای مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور 21/5/1371)

    تلاش دشمن در خارج کردن خوشنامی معلمان
    جامعهی معلمان، امروز یک جامعه ی خوشنام در کشور ما است؛ اما تصمیم گرفته اند اینها را در چشم مردم از این خوشنامی خارج کنند؛ این را ما در بعضی از تلاشها میبینیم. بعضی دانسته به دشمن خدمت میکنند، بعضی هم ندانسته خدمت میکنند؛ نمیفهمند چه میکنند. امروز که کشور احتیاج دارد به اینکه در میدان تعلیم، تربیت، تحقیق و ساختن انسانهای والا، سرعت مضاعف داشته باشد تا عقب ماندگیهای دورانهای قبل را جبران کند- و به فضل الهی بسیار هم پیش رفته ایم - یکی از کارها این است که بر این حرکت سکته ای وارد کنند؛ هم به دانشگاه میپردازند- تا شاید بتوانند دانشگاهها را دچار اختلال کنند- و هم به مدارس میپردازند.(بیانات در دیدار معلمان و کارگران 12/2/1383)
    ۵) مسئولین
    تبلیغات دشمن جهت فاصله اندازی بین مردم و مسئولان
    ملت ما واقعیات را لمس میکنند و میبینند که واقعیتها، درست نقطه ی مقابل آن چیزی است که دشمن میخواهد به مردم تفهیم کند و بباوراند. مردم میبینند که مسئولان، در دل مردم جا دارند و به آنها محبت میورزند. در زمان حیات حضرت امام (ره) هم، تبلیغات بر این نقطه متمرکز بود که بگویند مردم از امام جدا شدند! البته، مردم ما به باطن و قلب خود که مراجعه میکردند، میدیدند که پر از محبت امام است. این حس اعتمادی که مردم نسبت به مسئولان دارند، چیز بسیار با ارزشی است. تبلیغات دشمن سعی میکند این حس اعتماد را از مردم بگیرد؛ در حالی حس اعتماد، در طول دوران بعد از انقلاب و برای ملت و انقلاب ما کارساز بود. با همین روح اعتماد بود که مردم حرکت کردند، تجاوز دشمن را دفع نمودند، و مملکت را نجات دادند.(بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 28/7/1368)
    * * *
    دشمن میخواهد مردم ایران ناامید شوند؛ اما ملت ایران امیدوار است. دشمن میخواهد مردم ایران به اسلام پشت کند؛ اما ملت ایران با هم وجود به اسلام و قرآن متمسک است. دشمن میخواهد میان ملت و مسئولین فاصله و شکاف ایجاد کند؛ اما علقه و رابطه ی عاطفی میان مردم و مسئولین دلسوز کشور، روزافزون است. دشمن میخواهد مردم به کار و تلاش پشت کنند؛ اما بحمدالله روحیه ی کار و تلاش، روز به روز در میان مردم ما بیشتر میشود.(بیانات در دیدار با مردم یاسوج 17/3/1373)


    رخنه ایجاد کردن در اراده ی مردم و مسئولین
    امروز جبهه ی مقابل ما- که سردمدار آن جبهه هم آمریکا و صهیونیستهایند- به تمام طرقی که میتوانسته است متوسل و متشبث بشود، متشبث شده؛ از تمام راهها که میتوانسته برای مقابله ی با ملت ایران بهره گیری کند، بهره گیری کرده است، برای اینکه بتواند این دو عامل، یعنی عامل تقویت کننده ی نظام، و عامل ایستادگی مردم در صحنه را تضعیف کند و از بین ببرد. خودشان هم همین را تصریح میکنند؛ میگویند این تحریمهایی که ما بر علیه ایران تصویب و اجرا میکنیم- و با عناد کامل دنبال میکنند. برای این است که مردم را خسته کنیم، مردم از صحنه خارج شوند، مردم به نظام اسلامی پشت کنند. یا این کار صورت بگیرد، یا در اراده ی مسئولین رخنه به وجود بیاید؛ مسئولین در محاسبات خودشان تجدیدنظر کنند. تعبیر آنها این است: میگویند میخواهیم مسئولین جمهوری اسلامی احساس کنند که هزینه ی تصمیم گیریهای آنها بالاست. این یعنی رخنه ایجاد کردن در اراده ی مسئولین کشور، با همه ی توانشان، با همه ی ترفندهایی که بلدند، دارند این دو کار را دنبال میکنند. در مردم ایجاد تردید کنند و مردم را از نظام جدا کنند، یا در مسئولین ایجاد تردید کنند و مسئولین را وادار کنند که در تصمیمهای خودشان تجدیدنظر کنند. اشتباه کردند؛ هیچکدام را نمیتوانند انجام دهند.
    یک روز در صدر اسلام، دشمنان به نظرشان رسید که با شعب ابی طالب و محاصره ی اقتصادی مسلمانها، آنها را از پا بیندازند؛ اما توانستند. این روسیاههای بدمحاسبه گر خیال میکنند ما امروز در شعب ابی طالبیم. اینجور نیست. ما امروز در شرایط شعب ابی طالب نیستیم؛ ما در شرایط بدر و خیبریم. ما در شرایطی هستیم که ملت ما نشانه های پیروزی را به چشم دیده است؛ به آنها نزدیک شده است؛ به بسیاری از مراحل پیروزی، با سرافرازی دست پیدا کرده است. امروز مردم ما را از محاصره ی اقتصادی میترسانند؟ با این حرفها، با این ترفندها میخواهند مردم را از صحنه بیرون کنند؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ امروز میخواهند در اراده ی مسئولین اختلال ایجاد کنند؟ «قل هذه سبیلی ادعوا الى الله على بصیرة أنا و من اتبعنی»؛ این راهی است که با بصیرت انتخاب شده است، این راهی است که با مجاهدت باز شده است، این راهی است که با خون عزیزترینها هموار شده است. ما از این راه رفتیم، به قله هایی هم دست پیدا کردیم. ما متوقف نمیشویم، ان شاء الله پیش میرویم؛ ولی تا امروز هم به قله های بسیاری دست پیدا کرده ایم. جمهوری اسلامی، امروز کجا، بیست سال و سی سال قبل کجا؟ دشمنان جمهوری اسلامی، هیمنه و باد و بروت آن روزشان کجا، ضعف و انكسار امروزشان کجا؟ اینها نشانه هایی است که ملت ایران را تشویق میکند. نخیر، در ادامه ی راه اسلام- که راه خداست، راه دین است، راه سعادت دنیا و آخرت است اراده ی مسئولین همچنان مستحکم خواهد ماند؛ مردم هم امروز و در آینده، پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود.(بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز دی 19/10/139)




    امضاء


  10. Top | #439

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض






    وارد کردن دانشجویان از محاسبات دشمن

    دانشجویان عزیز! ببینید که دشمن در محاسبات خود عنصر دانشجو را وارد میکند. البته از مدتی پیش وارد کرده است؛ اما حالا دشمن به صورت عملی میخواهد با عنصر دانشجو، بازی کند. هوشیاری شما آگاهی شما، ایمان شما و دقت نظر شما باید دشمن را ناکام کند. هرچه میتوانید، در موضع یک انسان آگاه و هوشیار عمل کنید. مملکت متعلق به شماست. ما که رفتنی هستیم؛ نسل شماست که این مملکت را میگیرد. پدران و نسل قبل از شما توانستند این کشور را از چنگ غارتگران خارجی و عمدتا آمریکایی خارج کنند. آنها هنوز هم دست و پا میزنند، پنجه میکشند و تلاش میکنند! این شما هستید که باید خودتان را مجهز کنید و کشورتان را نگه دارید. نگذارید این کشور، این منابع، این قدرت عظیم و این منطقه ی حساس به دست دشمن بیفتد. خودتان را آماده کنید.( 8/5/1387)




    امضاء


  11. Top | #440

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    October 2010
    شماره عضویت
    10294
    نوشته
    16,276
    صلوات
    626
    دلنوشته
    6
    یا صاحب الصلوات ادرکنی
    تشکر
    13,272
    مورد تشکر
    14,412 در 4,698
    وبلاگ
    1
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    جوانان ما، مخصوصا دانشجویان، شور انگیزی در مبارزه با دشمن و مقابله با تهاجم او بر دوش دارند. انجمنهای اسلامی و دیگر تشکلهای اسلامی دانشگاهها، باید خود را در صفوف مقدم این مبارزه ی پرشور قرار دهند.( پیام به مناسبت گردهمایی مسئولان انجمنهای اسلامی دانشگاهها 10/5/1377)
    ***



    امضاء


صفحه 44 از 58 نخستنخست ... 3440414243444546474854 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi