نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: ۩ ♥ ۩ مهدى موعود (ع ) و حكومت جهانى ۩ ♥ ۩

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    تاریخ عضویت
    May 2010
    شماره عضویت
    399
    نوشته
    8,168
    تشکر
    20,575
    مورد تشکر
    12,603 در 3,859
    وبلاگ
    34
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض ۩ ♥ ۩ مهدى موعود (ع ) و حكومت جهانى ۩ ♥ ۩

    مهدى موعود (ع ) و حكومت جهانى

    مسأ له مهدى موعود - صلوات اللّه علیه - بیشتر از این جنبه مطرح است كه او حكومت واحد جهانى اسلامى تشكیل خواهد داد، و یا حكومتهاى شرك ، كفر و طغیان به دست او از بین رفته و حكومت توحید و عباد اللّه الصالحین به جاى آنها خواهد نشست . و به عبارت دیگر، آیات :
    (وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِى الزّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اَنَّ اْلاَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الْصّالِحُونَ)(159)

    و:(هُوَ الَّذِى اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ...)(160)

    كه تا به حال به صورت وعده مانده اند، توسط وى پیاده خواهند شد.

    در باره این مطلب ، دو حدیث با دو عبارت از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نقل شده و ما ابتدا آن دو را نقل و ترجمه مى كنیم و سپس به محلهاى آنها در كتب برادران اهل سنّت اشاره خواهیم كرد.
    ناگفته نماند كه : نتیجه این بحث و ارتباط آن با بحثهاى قبل اعتقاد به زنده بودن امام زمان - صلوات اللّه علیه - است ؛ زیرا وقتى ثابت گردید آن حضرت نهمین فرزند امام حسین علیه السّلام است و ثابت گردید كه وى در سال 255 هجرى از مادرى به نام ((نرجس )) متولد شده است و ثابت گردید كه او حكومت جهانى واحد تشكیل خواهد داد و هنوز تشكیل نداده و آیات قرآنى و وعده حتمى حضرت نبى اكرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم به صورت وعده باقى مانده است ، پس ناچار باید معتقد شد كه آن حضرت به قدرت خدا زنده و غایب است و هر وقت كه خدا خواست ظهور فرموده و حكومت فوق را به وجود خواهد آورد.
    به عبارت دیگر: مهدى موعود علیه السّلام همان ذخیره خداست كه در آینده ، حاكمیت كامل اسلام با ظهور او تحقق خواهد پذیرفت ؛ چنانكه عقیده قطعى ما شیعیان ، زنده بودن آن حضرت است .
    1 - ((قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم لَنْ تَنْقَضِى اْلاَیّامُ وَاللّیالِى حَتّى یَبْعَثَ اللّهُ رَجُلاً مِنْ اَهْلِ بَیْتِى یُواطِئُ اِسْمُهُ اِسْمِى یَمْلاُها قِسْطاً وَعَدْلاً كَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً)).
    یعنى :
    ((روزها و شبها به پایان نرسند تا اینكه خداوند مردى از اهل بیت مرا كه نامش نام من است مبعوث كند، او زمین را پر از عدل و داد مى كند چنانكه از ظلم و ستم پر شده باشد)).

    2 - ((قالَ رَسُولُ اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلّم لَوْ لَمْ یَبْقَ مِنْ الدُّنْیا اِلاّ یَوْمٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللّهُ ذلِكَ الْیَوْمَ حَتّى یَبْعَثَ فِیهِ رَجُلاً مِنْ وِلْدِى یُواطِئُ اِسْمُهُ اِسْمِى یَمْلاُها عَدْلاً وَ قِسْطاً كَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً)).
    یعنى :
    ((آمدن مهدى موعود چنان قطعى و حتمى است كه اگر از عمر دنیا نماند مگر یك روز، خداوند آن روز را طولانى گرداند تا در آن روز، مردى از فرزندان مرا برانگیزد كه نامش نام من است زمین را پر از عدل و داد خواهد كرد چنانكه از ستم و ظلم پر شده باشد)).
    كلمه ((یملا الارض قسطاً)) كه عبارت اخراى تشكیل حكومت جهانى است در همه روایتها و كتابهایى كه ذیلاً اشاره مى شود، موجود است :
    1 - مسند امام احمد بن حنبل ، ج 3 در صفحات 17، 27، 28، 36، 37، 52 و 70 از صحابى كبیر ابو سعید خدرى .
    2 - اسد الغابه ابن اثیر، ج 1، ص 557 در حالات جابر بن ماجد صدفى عن قیس عن جابر صدفى عن ابیه عن جدّه .
    3 - مستدرك حاكم ، ج 4، در آخر كتاب : الفتن و الملاحم ، ص 557، از ابو سعید خدرى با دو سند.
    4 - تلخیص ذهبى ، پاورقى مستدرك با دو سند فوق (ج 4، ص 557)
    5 - سنن ابى داوود، ج 2، كتاب المهدى ، ص 422 از على علیه السّلام و عبداللّه بن عمر و از ابو سعید خدرى با سه سند.
    6 - سنن ابن ماجه ، ج 2، كتاب الفتن ، باب خروج المهدى ، ص 1366 از عبداللّه بن عمر.
    7 - نور الابصار شبلنجى ، فصل تتمة فى الكلام على اخبار المهدى ، ص 170 از على علیه السّلام و ابو سعید خدرى و حذیفة بن یمان و جابر بن عبداللّه . و نیز از صواعق ابن حجر، تواتر حدیث را نقل مى كند.
    8 - سنن ترمذى ، ج 4، كتاب الفتن ، باب 52 (ماجاء فى المهدى ) ص 505 از عبداللّه بن عمر با دو سند.
    9 - صواعق محرقه ابن حجر، باب : خصوصیاتهم الدالة على عظیم كراماتهم ، ص 235 از على علیه السّلام و ابن عباس و در ص 161 ذیل آیه دوازدهم از آیات نازله در شأ ن اهل بیت علیهم السّلام تا ص 165 با شش طریق .
    10 - تذكره سبط ابن جوزى ، فصل فى ذكر الحجة المهدى ، ص 326 از على علیه السّلام و عبداللّه بن عمر.
    11 - البدء والتاریخ ، تأ لیف : ابن زید بلخى ، ج 1، الفصل السابع ، ص 62 از ابن مسعود.
    12 - معجم كبیر طبرانى ، ج 10، ص 78 از ابن مسعود با سه سند و از عبداللّه بن عمر با چهار سند.
    13 - فتوحات مكیّه ابن عمر بن محى الدین ، ج 3، باب 366، ص 106 به طور ارسال مسلّم .
    14 - مطالب السئول ابن طلحه ، باب ثانى عشر، ص 125 از ابوسعید خدرى و عبداللّه بن مسعود.
    15 - تذكره قرطبى ، باب منه آخر فى المهدى و صفته ، ص 615 از ابوسعیدخدرى .
    16 - ذخائر العقبى ، ص 136 از على بن هلال از پدرش .
    17 - فرائدالسمطین ،ج 2،ص 310،ح 561ازابوسعیدوعبداللّه بن عباس .
    18 - الفتن والملاحم ابى الفداء، ج 1، فصل فى ذكر المهدى ، ص 25 از حجّاج .
    19 - فصول المهمّه ابن صبّاغ ، فصل ثانى عشر، از عبداللّه عمر وابن مسعود.20كنزالعمال ، حدیث 38653 از ابوسعید خدرى و نیز در احادیث دیگر از على علیه السّلام و ابن مسعود و غیره .
    اینها كه اشاره شد به عنوان نمونه است و گر نه بیشتر از پنجاه كتاب معتبر فعلاً در نزدم موجود است و در همه آنها جمله ((یَملا اْلاَرْضَ قِسْطاً)) كه حكایت از حكومت جهانى دارد، نقل شده است . بنابراین ، مسأ له مهدى موعود - صلوات اللّه علیه - مسأ له حكومت جهانى اسلام و مسأ له آینده اسلام و قرآن مى باشد و او زنده است و ظهور خواهد فرمود.
    این بود آنچه در زمینه ((اتفاق شیعه و اهل سنّت )) در باره حضرت مهدى - صلوات اللّه علیه - به نظرمان آمده بود. وصلّى اللّه على محمَّد وآله الطاهرین والحمد للّه ربِّ العالمین .
    ارومیه - سیدعلى اكبر قرشى

    27 ربیع الاوَّل 1411
    امضاء

  2. تشكر

    نرگس منتظر (23-08-2012)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi