نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: $$$ حضرت مهدي (عج) و نداي مظلوميت حسين (ع) $$$

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    همكار انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    71
    نوشته
    12,724
    صلوات
    3110
    دلنوشته
    10
    صل الله علیک یا مولانا یا صاحب الزمان
    تشکر
    8,865
    مورد تشکر
    7,626 در 2,115
    وبلاگ
    7
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض $$$ حضرت مهدي (عج) و نداي مظلوميت حسين (ع) $$$








    حضرت مهدي (عج) و نداي مظلوميت حسين (ع)

    راجع به اينکه امام زمان (ارواحنا له الفداء) به هنگام ظهور چه مطالبي را مي گويند و با چه سخناني آغاز خواهند نمود، رواياتي است، از جمله ي آنها روايتي است که محدّث بزرگوار مرحوم شيخ علي يزدي حائري متوفاي سال 1333 هـ.ق نقل کرده است. او مي گويد:
    زماني که قائم آل محمد عليهم السلام ظهور کند، ما بين رکن و مقام مي ايستد و پنج ندا مي دهد:

    1. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.
    2. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.
    3. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً.
    4. الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً.
    5. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)

    آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم،
    آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده،
    بيدار باشيد اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند،
    بيدار باشيد اي اهل عالم که جد من حسين را روي خاک افکندند،
    آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.

    طبق اين نقل، سه نداي اخير، مخصوص و ويژه ي جد بزرگوارش امام حسين (ع) است و مصائب جگرخراش آن سيد ابرار را بازگو مي کند و اذيت و آزارهاي جانکاهي که بر آن حضرت در صحنه ي خونين کربلا رفت، را يادآوري مي فرمايد.

    نخست از قتل جدّ خود سخن مي گويد که خود اعظم المصائب و بزرگترين فاجعه، در جهان اسلام به شمار مي آيد. و در کنار همين مطلب و همراه آن مصيبت تأثرانگيز و رقّت بار، عطش امام حسين (ع) را ياد مي کنند، مصيبتي که هيچکس آن را توجيه نمي کند و حتّي درباره دشمن خود نپسنديده و روا نمي دارد و به حقيقت، لکه ننگين و عاري بر دامن بني اميه و آل زياد- عليهم اللعنه- و سپاه ديو و دد صفت کوفه و شام گرديد که براي ابد قابل رفع و زوال و شستشو نخواهد بود.
    آنگاه مصيبت رقت انگيز ديگري را از جدّ خود حسين (ع) ذکر مي کنند و آن روي خاک افکندن بدن مبارک آن حجت بالغه ي الهي است که در هيچ منطق و مکتبي روا نبوده و نيست. و همراه تذکر اين مصيبت، نکته ي ديگري را ذکر مي کنند که دلها را مي شکافد و اشک غم و اندوه را بر گونه، روان مي سازد و آن مصيبت عريان کردن بدن نازنين آن امام معصوم و آن انسان آزاده ي خداجو و با عظمت است که خود پناه مستضعفان و محرومان و نقطه ي بارز اميد اهل ايمان بلکه مطلق انسان ها بود.
    راستي چه کسي مي تواند تحمل اين فاجعه ي بزرگ را بکند که بدن مقدس ولي اعظم پروردگار را برهنه روي خاک بيندازند؟

    در آخر، از بزرگترين فاجعه اي که در کربلا صورت گرفت و به دست آن وحشي صفتان دور از انسانيت بر بدن مبارک حضرت ابي عبدالله الحسين (ع) واقع شد، سخن مي گويند و آن موضوع کوبيده شدن نازنين پيکر تقوا و طهارت، بدن مقدس حسين (ع) است. موضوعي که هيچ کسي که کمترين مراتب انسانيت را دارا باشد آن را نمي پذيرد و صحّه بر آن نمي گذارد و با هيچ منطقي قابل توجيه نيست.
    موضوعي که هر چند انسان به کشتن دشمن سرسخت خود رضا دهد، بدان رضا نخواهد داد. مصيبتي که انسان متعارف و خالي از کينه و پستي، تاب شنيدن آن را ندارد و به حقيقت، انسان از وقوع آن در کربلا آن هم نسبت به بدن پسر ريحانه ي پيامبر اکرم (ص)، شرمسار و سربزير گرديد.







    امضاء


  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    کارشناس افتخاری سایت
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    2479
    نوشته
    929
    تشکر
    1,108
    مورد تشکر
    4,595 در 919
    دریافت
    1
    آپلود
    0

    پیش فرض

    نکته اول:

    در این که امام زمان از دشمنان انتقام می گیرد,شکی نیست. بر همين اساس در روایات آن حضرت به عنوان «منتقم» لقب گرفته است

    امام صادق(ع)در ضمن یک حدیثی می فرماید: ....... تا زمانى كه منتقم خون حسين بن علىّ عليهما السّلام قيام كند. (من لا يحضره الفقيه-ترجمه غفارى، ج‏ 2، ص: 529)

    نکته دوم:

    در مورد انتقام از دشمنان و قاتلان امام حسين ـ عليه السلام ـ آمده است « القائم منا اذا قام طلب بثار الحسين ـ عليه السلام ـ ».( تفسير عياشي،ج 2، ص290) قائم ما هر وقت ظهور كند به خونخواهي جدش حسين ـ عليه السلام ـ از قاتلان او انتقام خواهند گرفت.

    همچنين از امام باقر ـ عليه السلام ـ درذيل آيه و من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا(اسراء : 33)
    نقل شده است كه منظور از مظلوم در آيه حسين بن علي ـ عليه السلام ـ است و ما اولياي او هستيم و قائم ما هر وقت قيام كند، انتقام خون او را خواهند گرفت.( تفسير نور الثقلين. ج3، ص163)

    در روایتی دیگر آمده است که:

    امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: القائم اذا قام انتصر من بني اميه و من المكذبين و النصاب ...».( تفسير صافي ,ج4، ص380) هرگاه قائم قيام كند او و اصحابش از بني اميه و مخالفان و نواصب انتقام خواهند گرفت.

    نکته سوم:

    پس آنچه روایات در صدد بیان آن هستند,اصل انتقام گیری از دشمنان اهل بیت بعد از قیام امام زمان(ع)است

    البته شهادت حضرت زهرا دست کمی از,شهادت امام حسین(ع)ندارد,وقتی که ثابت شد که ظالمان حضرت زهرا را شهید کرده اند بعید نیست که امام زمان(ع)از قاتلین آن حضرت انتقام بگیرد

    امام محمد باقر(ع)مي فرمايند:
    «آن دو اولين كساني هستند كه به ما ظلم كرده، حق ما را ربوده و بر ما چيره شدند. آندو دري از ظلم و ستم به رويِ ما گشودند كه تا قيامت بسته نخواهد شد. خداوند از ستمي كه در حق ما نمودند نگذرد و آنها را نيامرزد»(بحار 30/ 383)



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi