نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: کلام جاودان علي عليه السلام:

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت
    April 2014
    شماره عضویت
    6718
    نوشته
    548
    تشکر
    561
    مورد تشکر
    1,512 در 507
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض کلام جاودان علي عليه السلام:

    کلام جاودان علي عليه السلام:

    حقّ و حقيقت در تمام حالات نو، جديد و تازه است؛ گر چه زمان درازی بر آن گذشته باشد.

    و باطل هميشه پست و بي أساس است؛ گر چه افراد بسياري از آن حمايت كنند.

    قالَ الاْمامُ علي - عليه السلام - :
    اَلـْحَقُّ جَديدٌ وَ إنْ طالَتِ الاْيّامُ، وَ الْباطِلُ مَخْذُولٌ وَ إنْ نَصَرَهُ أقْوامٌ.
    «وسائل الشّيعة، ج 25، ص 434، ح 32292»

    آری حقیقت کهنه شدنی نیست، هرچند در گذشته ای دور بیان شده باشد.... آنان که پیروی از حقایق اصیل را کهنه پرستی میدانند، از اندیشه های والا و راههای درست زندگی بی بهره می مانند.

    عدالت همیشه زیباست.... مهر، هرگز بی فروغ نخواهد شد.... گذشت و فداکاری، هیچگاه کهنه شدنی نیست....

    حال اگر افراد فراوانی به تبعیض، ستم، بی عدالتی، مظلوم کشی و.... روی آورند و با همه توان از ناروائیها حمایت کنند، آیا جز پستی و حماقت خویش، چه چیزی را به نمایش گذاشته اند؟




    امضاء
    درخودنگاه ميكنم كه ببينم خطا كجاست،
    بعدازكمي تامل وقدري سكوت پي ميبرم،
    آنجا كه خالي از "خداست" خطاست!

  2. تشكرها 7

    فاطیما (09-05-2014), ال یاسین (04-09-2016), رعنا ریاحی*خادمه قرآن* (04-09-2016), سوگل (11-05-2014), شهاب منتظر (08-05-2014), عهد آسمانى (05-09-2016)

  3.  

  4. Top | #2

    عنوان کاربر
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت
    April 2014
    شماره عضویت
    6718
    نوشته
    548
    تشکر
    561
    مورد تشکر
    1,512 در 507
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    کلام جاودان علي عليه السلام:

    امام علی(ع) فرمود:
    هرگاه نیکوکاری بر روزگار و مردم آن گسترده و فراگیر باشد، اگر کسی به دیگری گمان بد برد، در حالی که از او عمل زشتی ندیده است، ستمکار است،

    و اگر بدی بر زمانه و مردم آن گسترده و غالب باشد، و کسی به دیگری خوش‌گمان گردد، خود را فریب داده است!

    قال علی(ع):
    اذا استولی الصلاح علی‌الزمان و اهله ثم اساء رجل الظن برجل لم تظهر منه حوبه فقد ظلم!
    و اذا استولی الفساد علی‌الزمان و اهله فاحسن رجل الظن برجل فقد غرّر.
    نهج‌البلاغه، حکمت 114



    امضاء
    درخودنگاه ميكنم كه ببينم خطا كجاست،
    بعدازكمي تامل وقدري سكوت پي ميبرم،
    آنجا كه خالي از "خداست" خطاست!

  5. تشكرها 6

    ال یاسین (04-09-2016), رعنا ریاحی*خادمه قرآن* (04-09-2016), سوگل (12-05-2014), شهاب منتظر (12-05-2014), عهد آسمانى (05-09-2016)

  6. Top | #3

    عنوان کاربر
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت
    April 2014
    شماره عضویت
    6718
    نوشته
    548
    تشکر
    561
    مورد تشکر
    1,512 در 507
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    چهار ویژگی شایسته انسان

    قالَ عَلِيٌّ اَميرَالمُؤمِنينَ عَلَيهِ السَّلامُ:
    طُوبي لِمَن ذَكَرَ المَعادَ وَ عَمِلَ لِلحِسابِ وَ قَنِعَ بِالكَفافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللهِ (نهج البلاغه، كلمات قصار 44، صفحه 477)

    آیت الله شیخ مجتبی تهرانی(ره):
    حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند:
    - خوشا به حال كسي كه هميشه به ياد آخرت و معاد باشد
    - و كار و تلاشي كه انجام مي‌¬دهد براي روز حساب باشد
    - و قناعت كند به آنچه خداوند روزي او كرده است
    - و از خداوند متعال راضي باشد.

    حضرت علی (ع) مي فرمايد: خوشا به حال انساني كه اين چهار چيز در او باشد:

    اوّل: آخرت و معاد را فراموش نكند.
    ازجمله ايشان معلوم مي‌¬شود يكي از امور بسيار مهمّي كه باعث لغزش و هلاكت انسان مي¬شود، همانا فراموش كردن مرگ و قيامت و... مي¬باشد.

    دوّم: در قيامت مواقف متعددّي مي‌¬باشد ولي حضرت موقف حساب را ذكر مي¬‌فرمايد. این کار و تلاشی که می¬‌کنی، چون می¬‌دانی حساب از تو می¬‌خواهند پس باید مراقبت کنی؛ هم در چگونگی وکیفیّت عمل و هم در مقدار و كمّيت آن براي پس دادن حساب.

    سوّم: حضرت كفاف را مي¬‌فرمايد؛ يعني به همان مقدار كه گذران زندگي انسان است و محتاج به ديگران نباشد و خداوند روزي او كرده است قانع باشد. او زياده خواهي ندارد، زيرا مي¬‌داند آخرت در پيش روي اوست و آنچه به دست آورده، زيادي است مي‌گذارد و مي‌¬رود و حساب آن هم از او كشيده مي¬‌شود.

    چهارم: رضايت انسان ازخداوند در تمامي اوقات، احوال و مكان ها كه شكر و سپاس‌گزاري او را به دنبال دارد. زيرا حوادث و بلاها و... كه انسان به آنها مبتلا مي‌¬شود، آزمايش و امتحان الهي بوده، يا به خاطر گناه، اشتباه، خطا و لغزش و در حقيقت عكس‌العمل اعمال خود اوست. او بداند كه هميشه نظر و در ِ رحمت، نعمت و مغفرت الهي به روي بندگان باز است و انسان با توبه و اصلاح اعمال و جبرانِ گذشته در حد توان مي¬‌تواند از رحمت و مغفرت خداوند بهره‌¬مند شده و نه تنها شامل بخشش الهي شود، بلكه خداوند كريم به فضل خود آن بدي¬ها را هم تبديل به خوبي¬ها و نعمت مي¬‌كند.

    اگراين چهار چيز در انسان درست باشد، دنيا و آخرت او درست خواهد شد.

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی معظم له


    http://jmaliahmad2.samenblog.com/

    امضاء
    درخودنگاه ميكنم كه ببينم خطا كجاست،
    بعدازكمي تامل وقدري سكوت پي ميبرم،
    آنجا كه خالي از "خداست" خطاست!

  7. تشكرها 6


  8. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    7751
    نوشته
    3,197
    صلوات
    358
    دلنوشته
    4
    صلوات بر محمد وآل محمد و اقا امام زمان (عج)
    تشکر
    897
    مورد تشکر
    1,488 در 556
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    امیرالمومنین امام على علیه‏ السلام فرمودند:

    هرگاه از سختى و دشوارى كارى ترسيدى، در برابر آن سرسختى نشان بده ، كه رامت مى‏ شود و در برابر حوادث روزگار چاره‏ انديشى كن ، كه بر تو آسان مى‏ شوند.

    إذا خِفْتَ صُعوبَةَ أمْرٍ فاصْعُبْ لَهُ يَذِلَّ لكَ ، وخادِعِ الزَّمانَ عَن أحْداثِهِ تَهُنْ علَيكَ

    «غرر الحكم4108 -منتخب ميزان الحكمة
    امضاء




  9. تشكرها 2

    ال یاسین (04-09-2016), عهد آسمانى (05-09-2016)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi