صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

موضوع: روش نامگذاری هواپيماهای تجاری بوئينگ

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    توجه روش نامگذاری هواپيماهای تجاری بوئينگ

    چرا عدد 7 بعنوان عدد خوش شانسي شناخته مي شودآيا تا به حال به مدل هواپيماهاي تجاري شركت بوئينگ دقت كرده ايد؟ ويا تاكنون از خود سئوال كرده ايد كه چرا نام تمامي مدلهای ؛ هواپيماهاي تجاري اين شركت با عدد 7 آغاز و به عدد 7 ختم مي شوند ؛ و به صورت 7-7 مي باشند.
    http://irartesh.ir/Forum/Post/2705
    امضاء



  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    وا قعيت امر اينستكه سئوالات فوق از جمله سئوالاتي مي باشند كه به كرات از شركت بوئينگ پرسيده شده و روايتهاي گوناگوني نيز در مورد اين نشان (Brand ) كه از مشهورترين نشانهاي (BRANDهاي ) تاريخ مي باشد ؛ ساخته و پرداخته شده است ( منظور نشان 7-7 مي باشد ) .
    امضاء



  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    تعدادی ازمردم كه با رياضي و مهندسي سر و كار دارند؛علت اين نوع نامگذاري را مربوط به زاويه بالهاي اولين نمونه هواپيماهاي تجاري اين شركت يعني b-707 دانسته و مي گويند كه چون سينوس زاويه بالهاي اين هواپيما با رقم 7 آغاز مي شود ؛ بنابراين شركت از اين عدد براي نامگذاري اين مدل و ساير مدلهاي بعدي كه توليد شده اند استفاده كرده است ( لازم به ذكر است كه سينوس زاويه 45 درجه در محاسبــات رياضي عدد 0.7 مي باشد ؛
    امضاء



  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    اما واقعيت امر اينستكه زاويه بالهاي اين هواپيما با بدنه آن ؛ 35 درجه مي باشد نه 45 درجه ) . تعدادي از مردم خرافاتي نيز معتقدند چون عدد 7 در بين ملتها به عنوان عدد شانس شناخته مي شود ؛ به همين دليل شركت بوئينگ از اين عدد براي نامگذاري هواپيماهاي تجاريش استفاده نموده است . ا
    امضاء



  6. Top | #5

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    ما واقعيت امر؛ فراتر از اين دلايل است . شركت بوئينگ مانند اغلب سازندگان هواپيما نام تمامي مدلهايي كه قرار است در مدت يك دهه توليد نمايد را ؛ به طور متوالي تعيين كرده است ؛ و براي نامگذاري آنها از نامها و عددهايي استفاده نموده است كه مردم پسند مي باشند.تا قبل از جنگ جهاني دوم شركت بوئينگ يك شركت سازنده هواپيماهاي نظامي بود وهواپيماهاي نظامي توليدي اين شركت درزمان خود ؛ ازبهترين هواپيماهايي بوده اند كه توسط ارتش براي تجهيز ناوگان هوايي خود انتخاب شده است ؛
    امضاء



  7. Top | #6

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    بطوريكه كارايي و قابليت آنها همواره زبانزد كارشناسان امور نظامي مي باشد؛ مانند هواپيماي B-17 كه به دژ پرنده (Flying Fortress) مشهور است ؛ يا هواپيماي B-52 كه يك بمب افكن قاره پيماي هشت موتوره بوده و به StratoFortress معروف مي باشد . جالب است بدانيم نامهايي كه در ابتدا از طرف شركت بوئينگ به اين هواپيماها اختصاص يافته بود عبارت بودند از:
    امضاء



  8. Top | #7

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    بوئينگ مدل 299 براي b-17 وبوئينگ مدل 454 براي b-52 كه بعدها به نامهاي جديدشان معروف شدند .بعد از جنگ جهاني دوم ؛ ويليام آلن كه در آنزمان رياست شركت بوئينگ را بر عهده داشت تصميم گرفت كه توليدات شركت را در زمينه هواپيماهای بازرگاني نيز توسعه دهد ؛ ودر زمينه هاي جديدي از جمله توليدهواپيماهاي بازرگاني؛ موشكها و سفينه هاي فضايی نيز فعاليت نمايد . به منظورتامين اين خواسته و پشتيباني از اين استراتژي متفاوت ؛
    امضاء



  9. Top | #8

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    واحد مهندسي شركت به بخشهاي گونا گوني تقسيم شد ؛ وبراي مشخص شدن توليدات هر بخش ؛ به توليدات آن بخش نام و عددي مخصوص اختصاص داده شد .از جمله بلوك عدد 100 براي هر يك از محصولات جديد ؛ 300 و 400 همانند گذشته براي شناسايي مدلهاي مختلف هواپيماها ؛ 500 براي گروه هواپيماهاي توربيني؛ 600 براي راكتها و موشكها و بالاخره عدد 700 كه به هواپيماهايي كه در حمل ونقل بار و مسافر در بخش بازرگاني مورد استفاده قرار مي گيرند اختصاص داده شد. بعد از اين تصميم ؛ شركت بوئينگ در اولين اقدام خود توليد اولين هواپيماي جت دنيا را كه داراي بالهاي وسيعي بود را آغاز نمود .
    امضاء



  10. Top | #9

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    نام اين هواپيما B-47 بود كه بدليل ويژگيهايش مورد توجه تعدادي از شركتهاي هواپيمايي آنروز؛ ازجمله پان آمريكن واقع شد . اين شركت از بوئينگ خواست تا تعيين كند كه آيا قادر است اين هواپيما را به يك هواپيماي حمل و نقل بازرگاني تبديل نمايد . سپس اين شركت مطالعاتش را براي تبديل هواپيماي ملخي مدل 367 ( Strato Tanker ) كه در نيروهاي نظامي به نام KC- 97 مشهور است به هواپيماي جتي كه قادر است سوخت رساني به يك هواپيماي B-52 در حال پرواز را انجام دهد ؛ آغاز نمود . تحقيق و مطالعه در اين زمينه منتهي به توليد چند مدل مختلف از هواپيماي B-367 گرديد ؛ كه در نهايت نمونه B-367-80 كه بعدها به DASH-80 مشهورشد را به عنوان كاملترين نمونه انتخاب و توليد آن را آغاز نمود .سپس شركت بوئينگ با توجه به درخواستهاي متعدد شركتهاي هوايي براي توليد هواپيماهاي بازرگاني و مسافربري ؛ مطالعه و تحقيق بر روي نمونه اوليه هواپيماي DASH–80 را ادامه داد .
    امضاء



  11. Top | #10

    عنوان کاربر
    مدیرارشد انجمن فن آوری و انجمن دفاع مقدس
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    8676
    نوشته
    25,481
    صلوات
    71109
    دلنوشته
    439
    ازطرف مرحوم پدرم:خدابیامرزدشان "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍوعَجّل فَرَجَهم
    تشکر
    24,768
    مورد تشکر
    19,232 در 11,585
    وبلاگ
    37
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    هدف از اين كار اين بود كه اين هواپيما بصورت يك تانكر نيروي هوايي و در عين حال يك جت بازرگاني به منظور حمل و نقل بار و مسافر مورد استفاده قرار گيرد . حاصل اين تحقيقات توليد دو مدل از هواپيماي dash-80 بود؛كه يك مدل به منظور بهره براري در امور نظامي و ديگري به منظور استفاده هاي بازرگاني ساخته شد. براي نامگذاري و معرفي اين دو مدل هواپيما به بازارفروش از سيستم جديد نامگذاري كه در بالا به آن اشاره شد يعني ازعدد 700 در مدل آنها استفاده گرديد .
    امضاء



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi