آموزش عالی
🔹شما توسعه پذیر هستید یا توسعه آفرین؟
اول این فیلم را ببینید و بعد ادامه نوشته را مطالعه کنید؟
✏️این حرف پذیرفته شده ای است که «قواعد و هنجارهای جمعی» باید به گونه ای باشد که انگیزه آدم ها به سمت کار خوب (مثلا حفظ محیط زیست) برود. اگر ما طبق قواعد عمل کنیم و کار درست انجام دهیم می شویم توسعه پذیر.
✏️اما عده ای از آدم ها هستند که منتظر قواعد بیرونی و اجتماعی نمی مانند. آن ها یک «شعور عمیق شخصی» دارند و تشخیص می دهند که چه کاری درست است. خلاف عرف و عادت رفتار می کنند و همین کارشان دو نتیجه دارد:
۱. الهام بخش تغییر رفتار در دیگران می شوند.
۲. آغازگر تعریف و ایجاد و تثبیت قواعد و یا هنجارهای جدید اجتماعی می شوند.
👍حالا شما بگویید؟
👈توسعه ستیز هستید؟ خلاف قواعد معقول اجتماعی و به ضرر اجتماع عمل می کنید؟
👈یا توسعه پذیر هستید؟ طبق قواعد معقول اجتماعی و به نفع اجتماع عمل می کنید؟
👈توسعه آفرین هستید؟ بر اساس عقل و شعور عمیق خود به نفع اجتماع عمل می کنید و بنیان گذار هنجارها و قواعد جدید هستید؟
دکتر لشکربلوکی
مطالب کانال را نشر دهید👇
@kohnesrbazaniran



نقل قول
